Az alábbiakban olvashatják a határozati javaslatot.

1. Az Országgyűlés felkéri a Kormányt, hogy – a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a Központi Statisztikai Hivatal és a települési önkormányzatok jegyzőinek bevonása mellett – rendelje el átfogó adatfelvétel elkészítését a lakossági hitelszerződések és hiteltörlesztés helyzetéről.

 

2. Az Országgyűlés felkéri a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének elnökét és a Központi Statisztikai Hivatal elnökét, hogy segítse a Kormányt az 1. pont szerinti adatfelvétel végrehajtása során.

 

3. Az 1. pont szerinti adatfelvétel kiterjed legalább a következő adatok – személyazonosításra alkalmatlan módon történő – összegyűjtésére:

a) a pénzügyi intézmények lejárt követelései tekintetében

aa) a pénzügyi intézmények által nyújtott ingatlanfedezetű, 90 napot meghaladó tartozással rendelkező

lakossági lakáshitelesek száma, tartozásuk értéke, az ingatlan becsült értéke, a hiteladósok háztartás-összetétele, lakóhelyük területi megoszlása, köztük a munkanélküliek aránya és a hiteladós jövedelme

területi megoszlásban, munkanélküliek aránya, az adós elmúlt 3 hónapban megszerzett jövedelme;

ab) a pénzügyi intézmények által végrehajtás alá volt lakóingatlanok és a lakóval együtt elárverezett ingatlanok száma, ezek területi megoszlása, becsült értéke, árverezési értéke;

 

b) az önkormányzatok lakásállománya és lakhatással kapcsolatos szociálpolitikája tekintetében

ba) a szociális-, költségelvű- és piaci bérű önkormányzati lakások megoszlása, komfortfokozatuk, lakásméretük, a teljes állomány kihasználtsága;

bb) az önkormányzati lakásokban lakó lakbérhátralékosok közül az adósságkezelésbe és díjhátralék-csökkentő támogatásba már be nem vonható mértékű tartozással rendelkezők száma, e személyek lakhatása biztosításának módja;

bc) ha a településen igénybe vehető adósságkezelési tanácsadás, adósságcsökkentési támogatás, szociális bérlakás juttatása, akkor ennek ténye és igénybevételének feltételei és a támogatás elosztásának elvei;

bd) érvényes kilakoltatási határozatok száma a településen, az önkormányzat által a végrehajtási árveréseken gyakorolt elővásárlási jogok száma, a Magyar Fejlesztési Bank kapcsolódó hitelkeretének igénybe vétele esetén ennek ténye;

be) ha az önkormányzat tart fenn családok által fenntartott átmeneti otthonát, akkor ennek ténye, a férőhelyek száma, a kihasználtság aránya és a bekerüléshez szükséges átlagos várakozási idő;

 

c) a közüzemi szolgáltatások tekintetében a díjhátralékosok száma, az adósságkezelési szolgáltatásban részt vevők aránya, a tartozás nagysága;

 

d) az eddigi állami intézkedések hatása tekintetében a készfizető kezesség programnak, valamint a kilakoltatási moratóriumnak a tartozásállományra és a fizetőképességre gyakorolt hatása. 

 

4. Az Országgyűlés felhívja a Kormányt, hogy az adatfelvétel eredményét 2011. május 1-jéig hozza nyilvánosságra.

Indokolás

 

Ez az állításunk a jelenlegi krízishelyzetben még inkább helytálló, viszont ahhoz hogy hatékonyan fel tudjuk mérni pontosan mekkora is a krízishelyzet, és milyen jellegű szükség van egy nagyon alapos

helyzetfelmérésre és adatgyűjtésre. A kilakoltatási moratórium feloldása, annak egy részének feloldása ismeretlen számú ember érint és az érintettek szociális helyzetéről lényegében semmilyen tudása nincsen a Kormánynak és az Országgyűlésnek. A problémára csak tervezéssel, pontos adatok alapján lehet felelős megoldást kínálni. Az LMP felhívja a Kormányt, hogy kezdjen el dolgozni a lehetséges megoldások keresésén.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vagogabor.blog.hu/api/trackback/id/tr792698973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.