Ma az alábbi kérdést fogom feltenni Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter úrnak:

 

Tisztelt Miniszter Úr!

Nagyon nem lenne szerencsés, ha az előző ciklusok - természetesen soha nem bizonyítható - autópálya-mutyijai, völgyhíddal, síksági alagutakkal, ebben a ciklusban a vasútra költöznének. Ennek sajnos számos jelét mutatja a legújabb, botrányosnak látszó döntés, amely szerint megemelik a Szajol-Püspökladány vasútvonal felújítására allokált keretet. Összehasonlításképp: az immár 2,5 milliárd Ft/km környékére tornászott költségek a hasonló horvát felújítás tízszeresére rúgnak.

Vajon mi indokolja ezeket a lépéseket?

 

1.)    Készült-e a projekthez olyan költség-haszon elemzés, amely bizonyítja, hogy megéri ezen a szakaszon emelt sebességűre (160 km/h) átépíteni a pályát, vállalva a tetemes többletköltségeket? Ha létezik ilyen, azt kérjük azonnal nyilvánosságra hozni, például a NIF Zrt. honlapján. Addig is nehezen hihető ennek indokoltsága, tudva, hogy a tehervonatok ezt a sebességet nem tudják kihasználni, a távolsági vonatoknál pedig nem valószínű, hogy jelentős menetidő-javulást lehet elérni az ütemes menetrend kereteit megtartva.

 

2.)    Mi indokolja az egyébként sem alacsony mérnökár túllépését, illetve azt, hogy a mérnökár alatt vállalkozó cégek a versenyből kizárásra kerültek? Nem kerülhet-e veszélybe emiatt az EU támogatás?

 

 

A megnyugtató válaszok különösen fontosak lennének ebben az esetben, ahol elég sok jel arra utal, hogy baráti cégcsoportok kifizetése zajlik részben EU forrásokat igénybe véve.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vagogabor.blog.hu/api/trackback/id/tr562961152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab Andor 2011.06.08. 20:45:39

Tisztelt Vágó Gábor!

Örülök, hogy szóba hozta a Parlamentben ezt a témát.

161 milliárd forintért, piaci áron (400e Ft/nm) Szajol és Püspökladány 67 km hosszú között luxus családi házat lehetne építeni.

Ennyi pénzért Franciaországban TGV épül, utazó sebessége: 320 km/h.

Bővebben:

jakabandor.blog.hu/2011/06/01/magyar_vasut_felujitas_az_europai_unioban
süti beállítások módosítása