Ha elképzelünk egy vegyesbolti eladót, aki majd minden terméknél a fejét vakarja, hogy akkor ezen a terméken mekkora is az áfa kulcs, nem az adóegyszerűsítés és a gazdaság kifehérítése jut az eszünkbe. Két csoport jár majd jól a sokkulcsos áfával: a pénztárgépüzletág tulajdonosai és az áfacsalók.
Újabb matolcsyzmusra adta áldását a miniszterelnök. Nem az a legnagyobb baj az ötkulcsos áfával, hogy igazságtalan volna, vagy nem hozna több pénzt az államkasszába, hanem az, hogy túlbonyolít és betarthatatlan. Ezzel megint nem a tisztességes adófizetők élete lesz könnyebb. Hanem a zavarosban halászó áfázók számára nyílik majd meg újabb temérdek kiskapu, ahol kis termék átalakítással nagy tételben nagy lóvékat lehet majd leakasztani. Emlékszünk-e még az olajügyekre?
Természetesen kedvezményes áfa kulcsok bevezetése nem az ördögtől való. Például a zöldségek és gyümölcsök alacsonyabb áfa kulcsát az LMP is felvetette a költségvetés vitájában, a válasz az volt a NER zöldségügyi prominenseitől, hogy erre nincs pénz. Kedvezményes áfa csak a nyersanyag termékeknél működik jól véleményem szerint, ahol nincs további feldolgozása a terméknek. Az EU-ban nem véletlenül van maximum három ÁFA szint megengedve (egy nullás, egy kedvezményes, és egy sztenderd), mert így működtethető a forgalmi adó beszedése.
Ha Matolcsy nem adja be a kulcsot, és minden áron többet akar belőle, akkor az SZJA kulcsok növelésén lehetne elgondolkoznia. Mert az nem bonyolítja túl a rendszert, társadalmilag igazságos és még pénzt is hozna a konyhára.
Gaiaman
Címkék: adó költségvetés áfa adótörvény matolcsy szakpolitika áfa emelés adófizető · 5 trackback 316 komment
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Németh Lászlóné tényleg politikus? 2012.04.14. 12:43:58
Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.14. 12:39:49
Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.04.14. 12:37:31
Trackback: Charles Bronson vagy Pinokkió? 2012.04.14. 11:33:51
Trackback: A tömegközlekedés diszkrét bája 2012.04.13. 22:37:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hbo 2012.04.13. 19:40:54
"Ezzel megint nem a tisztességes adófizetők élete lesz könnyebb. "
Mert egy regi 40% -os SZJA kulccsal ugye ez nem igaz?
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.04.13. 19:42:22
ezért kell még hiteleket felvenni. a politikusokat is szeretik akik hiteleket vesznek fel
hajrámatyar...
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.04.13. 19:44:18
10% egységes kulcs lenne a normális.
Samott 2012.04.13. 19:53:15
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.13. 19:54:30
Itt a blogon jól elvannak, de még mindig nem tudnék kire szavazni. Maguknak is csak a szája jár, de az se eléggé. Bölcsész nyafogás. Arra telik.
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.13. 19:56:15
Stefi, a baranyai parasztlány 2012.04.13. 19:58:34
A vörös vér nem válik vízzé.
eau sauvage 2012.04.13. 20:00:48
Ez utóbbi esetben meg a költségvetésre gyakorolt hatása elenyésző, lévén viszonylag kevés magyar ember keres az SZJA hatálya alá tartozóan ennyit.
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.13. 20:01:24
pudliho 2012.04.13. 20:02:53
eau sauvage 2012.04.13. 20:03:03
Az ilyen megnyilatkozások után kezdek nagyon egyetérteni az egyik ismert bloggerrel, aki az LMP-vel kapcsolatban a következőket írta:
" Ti nem a megoldás vagytok, hanem a tünet..."
ap · http://premiumlivesets.hu 2012.04.13. 20:08:02
TothLali 2012.04.13. 20:08:48
abaka 2012.04.13. 20:09:53
Szerintem ez a Fidesz kormany minimalis szamu ertelmes kezdemenyezese kozul az egyik. Nem mondom, siman kinezem beloluk, hogy elcseszik a kivitelezest, de az alap gondolat nem rossz.
Plusz pozitiv hozadek egyebkent, hogy ez szelesebb retegeknek teremt lehetoseget arra, hogy megtakaritasokat kepezzenek (ha akarnak persze).
lezoli 2012.04.13. 20:10:04
kb. 10 évig fizettük a 36-40%-os SZJA-t, a 0Ft-ra bejelentett "vállalkozók" meg szétlopták az országot és a képünkbe röhögtek. Ezt tényleg vissza kellen állítani! Már baromi unalmas ez a lemez, válthatnátok.
Ülj le egyes Kisfiam!
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.13. 20:12:00
earlyrat 2012.04.13. 20:12:47
itt lehet megfogni a lóvét, nem az SZJA-n.
Hohó60 2012.04.13. 20:13:12
Az ilyenek visszahoznák az igazságtalan, improduktív progresszív jövedelmeadót, ami gazdasági csődbe juttatta Magyarországot. De szerencsére nem fogják tudni...
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.13. 20:18:43
Végre, talán most egy hozzáértő elmagyarázza nekem, hogy miért igazságos a többkulcsos adó? Miért nem az az igazságos, ha valaki 10x annyit keres, akkor 10x annyit adózik. Miért kell 15-20x annyit, ahhoz, hogy igazságos legyen? Miért nem az lenne az igazságos, ha mindenki ugyanannyi összegű adót fizetne? Hiszen egyforma állampolgárok vagyunk, nem? Vagy ebben nem, csak a szolgáltatások igénybevételében vagyunk egyformák? A jogaink egyformák, de a kötelezségeink nem? Kérem, világosítson fel!
Bicepsz Elek77 2012.04.13. 20:18:51
akakukk 2012.04.13. 20:19:54
Skodakék Fábia 2012.04.13. 20:24:17
Ergo mantrázzák azt a baromságot ami ugyan a "szegényebb" rétegnek nem jó viszont a "gazdagabb" réteget visszarántaná ugyanarra a szar szintre ami korábban volt ...
Így a káröröm lehetőségét meglovagolva lehet talán pár nyomorult szavazatot szerezni ami újra elég lesz 4 évre.
off : sosem gondoltam volna hogy egyszer "gazdagnak" számítok majd a fizummal...
valifi 2012.04.13. 20:24:57
Képviselő Úr, várjuk válaszát, magyarázatát.
nova76 2012.04.13. 20:25:47
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.04.13. 20:32:27
Butaság!
Vagyon és forgalmi adó kell - egyiket sem lehet eltitkolni, nem az élőmunkát terheli, messze igazságosabb bármi másnál, és nem ösztönöz jövedelem-eltitkolásra; hja és egyszerűbb, mint a progresszív szja!
Tisztelt Gábor - beszélgessen többet szakértőkkel.
nál 2012.04.13. 20:35:03
Ez olyan mérhetetlen ostobaság, hogy nem is érdemes elkezdeni vitatkozni vele.
Társadalmilag igazságos szerinted azoktól még többet elvonni, akiknek a keresetük tiszta? Nem sokkal ésszerűbb a fogyasztásnál megfogni a pénzt?
És még csodálkoznak egyesek, hogy az LMP rétegpárt marad...
TothLali 2012.04.13. 20:40:11
az LMP itt és most vágta el magát nálam
ihatethisindapassthingy 2012.04.13. 20:40:46
A Fidesz kormánnyal szinte semmiben nem értek egyet, de a többkulcsos ÁFA és a egysávos jövedelemadózás kombinációja nekem pont tetszik elvi szinten, mert egészen addig több pénzt hagy az állampolgárnál, amíg az fogyasztásra nem használja azt - így aki mondjuk megtakarítana, az tisztesebb tőkével gazdálkodhat mint egyébként. Természetesen előbb-utóbb úgyis fogyasztást fog szolgálni az allokált pénzeszköz, ám az adózás időbeni "szétcsatolása" nagyobb szabadságot tesz lehetővé.
A plaktikum oldaláról közelítve a kép sajna nem ilyen szép. Ha 15% lenne az jelenlegi ÁFA-kulcs, akkor csinálhatnánk új 5-10-15-20-25%-os kulcsokat, ám mint tudjuk most 27%-nál járunk és 30% a plafon, aminél többet az EU nem enged. Innen nehéz nyerni, na :) Ha nem valami burkolt ÁFA-emelésre készül a kormány, akkor bizony a büdzsé ÁFA-bevételei csökkenni fognak az alacsonyabb kulcsokon keresztül.
Összességében szép koncepció, számos előnnyel (ld. "akakukk" hozzászólását), csak pénzünk nem tudom miből lesz rá.
dr. Bubó 2012.04.13. 20:51:20
a labancok az euban 2 kulcsos áfát engednek... tehát a kurucok 5kulcsost akarnak...
a labancok az eu ban sok kulcsos szja kat nyomatnak, nyilván a kurucok akkor egykulcsost akarnak...
éjjen a szabaccságharc!
Blogger Géza 2012.04.13. 20:51:38
Legyen Még több a Populizmus...
ihatethisindapassthingy 2012.04.13. 20:52:46
A luxusautókra magasabb ÁFA részemről mehet, nem érint és valahol fair :)
Semper Fidelis 2012.04.13. 20:53:01
1. Abban az országban, ahol a bejelentett jövedelem alapján a fölső 5 százalékban vagyok, az osztrák buszsofőrnél alacsonyabb fizetésemmel, ott nekem ne magyarázzál igazságosságról, légyszi.
2. Az egykulcsos valójában 2. (16 és 20,54) de ne mondd el senkinek, még a végén szarul fog hangzani az egy kulcsos mantra.
2012.04.13. 20:55:40
a sokkulcsos afa nem ordogtol valo. jelen pillanatban is 3(? javitsatok ki ha tevedek) kulcs letezik. a +2 nem lenne nagy gond.
ami ezerszer zavarobb, hogy egyreszt felig elmebeteg dolog (luxusautok afaja??? tehat a regado az mar nem szamit foleg hogy azt meg megfejelik az afaval. alapveto elelmiszerek olcsobbak lennenek? ketlem) masreszt ismerve a jelenlegi kormany hatastanulmanyait, elokesziteset minimum bukta lesz belole. es ez a nagyobb baj.
a masik az szja. nincs egykulcsos aranyos adozas jelen pillanatban nalunk. de ettol fuggetlenul jovedelem szinttol fuggoen van, aki jol, van aki rosszabbul, van, aki nagyon rosszul jart vele. de, es valaki ezt meselje el. miert nem a kiadasi oldalt vizsgalja felul a t. kormany?
soproni1 2012.04.13. 20:56:36
dr. Bubó 2012.04.13. 20:56:53
fidesznyikek: -30%
kdnpések: -15%
dzsobbikosok: 0%
lomposok: 30%
maszopisták: 99%
2012.04.13. 20:59:31
ipari termeloeszkozok, kommunikacio, utazas, tomegkozlekedes, gyogyszerek jo resze, egeszsegugy, temetkezes, futes, energia.
jol hangzik?
takács bálint (törölt) 2012.04.13. 21:00:46
a külföldön készült termékekre nem lehet magasabb áfát kivetni. az belső vám lenne, amit az uniós normák nem engednek meg. vámot csak az unió határán lehet szedni. az országos, és a megyei utakon az forgalmat ellenőrizni persze lehet, de vámolni tilos. az unió arra úgy tekint, mint az útszéli tolvajlásra.
persze ki lehet lépni az unióból. és akkor a külföldi árura lehet extra vámot kivetni. persze ez esetben valószínűleg a magyar kivitelre is ugyanannyi viszont teher rakódna.
sok naiv nacionalista elképzelés van. ami arra épül, hogy mi szopassunk meg mindenkit, de bennünket viszont ne szívasson senki.
R.Ivan · http://www.rettegettivan.co.cc/ 2012.04.13. 21:02:13
Dave7574 2012.04.13. 21:03:57
Nils. H 2012.04.13. 21:07:20
Ellenben az egykulcsos akkora lukat a költségvetésen, hogy az meg marhajó dolog....
Ettől függetlenül persze... Gábor ez a poszt egyszerűen kevés....
ihatethisindapassthingy 2012.04.13. 21:09:16
u4hgn 2012.04.13. 21:09:43
Plusz a számítógépek korában nem hiszem, hogy egy pénztárosnak is gondolkodnia kellene az áfakulcson, szerintem a gépek tudják maguktól dobni. Üdv
Nils. H 2012.04.13. 21:10:00
IGEN! Ez a kérdés. A nincs megszorítás jelszava alatt a kiadásokhoz érdemben nem nyúlnak, de az adócsökkentés szó mantrázása mellett havonta bedobnak egy adóötletet...... MIÉRT?
sandor26 2012.04.13. 21:10:26
ihatethisindapassthingy 2012.04.13. 21:15:59
Mindazonáltal az átlagember biztos nem tudja egykönnyen megkerülni az áfafizetést, ami tízmillió minimálbéres országában nem kis dolog :)
jet set 2012.04.13. 21:18:04
Először is, te ne nem vagy az én személyes képviselőm, másrészt jó példa vagy arra, hogy a képviselőséghez nem kell ész.
Valóban baromira igazságos, hogy aki többet keres, az fizessen 40%-os adót. Nem fogod fel, hogy egy kulcs esetén is többet fizet be az államkasszába, mint aki kevesebbet keres? A feketegazdaságot épp az erősíti, ha progresszív az adózás (bár a magyar ember bármilyen kis adót elcsalna), az áfát sokkal nehezebb elcsalni, bár azért azzal is vannak ügyeskedők, de nem a végfogyasztóknál. Mitől lenne bonyolult 5 kulcs a 21. században?
Az LMP lenne az alternatíva? Kösz, de soha nem szavaznék rátok.
pánpéter 2012.04.13. 21:18:31
Te Gábor olyan ostoba vagy hogy az már fáj! sztem meg az igazságos társadalmilag, hogy aki 2x annyit keres, az 2x annyi adót fizet, aki 4x annyit keres, az meg 4x annyi adót fizet! ki ne találd már, hogy azért mert nem minimálbért keresek, fizessek 60% adót! mondjuk sztem az lenne az igazságos, hogy az LMP-sek fizessenek 80% adót, mert aki ilyen hülyeségeket beszél, azt meg kell adóztatni! Ember te katasztrófa vagy. 160.000 aláírás, ezek vagytok, semmi több. idióták gyülekezete.
u4hgn 2012.04.13. 21:19:56
dr. Bubó 2012.04.13. 21:20:21
Vágó Gábor és a Lemp idióta...
ez is eredmény...
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.04.13. 21:20:35
morbiczer 2012.04.13. 21:22:24
dr. Bubó 2012.04.13. 21:24:20
nekünk nem fog az eu diktálni
R.Ivan · http://www.rettegettivan.co.cc/ 2012.04.13. 21:29:48
2012.04.13. 21:32:05
csak poenbol.
sanyix 2012.04.13. 21:32:55
DE akkor az SZJA-t kéne csökkenteni. De nem ez megy. Az van 20 éve hogy ha valami adó csökken másik ugyanannyira nő. Vagy minden nő ez a gyakoribb... szóval a fasz kivan ezzel a szarcsürhével ami 70 éve ott rohad a parlamentben 0 tudással, 100% rosszindulattal.
söralátét 2012.04.13. 21:33:46
T. Vágó Gábor! Legyen elég a populista demagógiából végre! A fizessenek a gazdagok csatakiáltás égisze alatt az elmúlt húsz év során meggátolták egy anyagilag független középréteg-ha úgy tetszik-polgárság kialakulását. Ezért van ekkora szarban az ország. Többek közt. A libajnaiék nettó 500 eurós fizetéseket adóztattak 40%-al. Ez a valódi társadalmi igazságtalanság. Ennek eredményeképp a magasabban kvalifikált munkavállalók teljesen motiválatlanokká váltak, az alacsonyabban kvalifikáltak pedig még jobban, mert minek tanuljanak és dolgozzanak többet, ha úgysincs látható eredménye.
Blogger Géza 2012.04.13. 21:35:47
2012.04.13. 21:36:10
Szerintem rengeteget. ( ha ugyanis egyensulyban lenne, nem kellene csesztetni.)
2012.04.13. 21:38:21
Mindemellett nem latom a differencialt afakulcs altali nagyobb bevetelt.
Egy adorendszer ( barmilyen) minoseget a beszedhetoseg hatarozza meg.
Mindel bonyolultabb, minel osszetettebb, annal nehezebben szedheto be, (lasd cukraszdak helyben fogyasztod / elviszed ).
Egyszerusiteni kell, altalanositani, es azt kimeletlenul beszedni. mindenkitol. Ennyi a recept.
lobster thermidor 2012.04.13. 21:40:31
Rodolfo63 2012.04.13. 21:42:43
azért igazságtalan az egykulcsos szja, mert nem csak egyfajta adót fizetsz, hanem számtalan adót, és így az alacsonyabb jövedelmüek arányaiban több adót fizetnek az állam felé a havi jövedelmükhöz viszonyítva (tekintve, hogy mind felélik, nem tudnak megtakarítani, fialtatni, stb)
embertelen dolog a legszegényebbekktől arányaiban több adót beszedni
2012.04.13. 21:42:46
Valoban, nagyon sokaig nagyon torz volt az adorendszer. SZJA ugyben mindenkeppen. De ne hidd, hogy azert nem alakult ki kozepreteg, mert 40% (illetve teljesen ~60%) volt az elvonas. Inkabb a masik felet kellene megnezni a merlegnek. Ekkora elvonas mellett horror hitelekkel ( MINDENKI az elmult 22 evben) tartotta fennt ezt a tarsadalmat. Az egyensuly csak ugy maradhat fennt, hogy ha az elvonast akarjuk csokkenteni, es a hiteleket visszafizetni, hogy drasztikusan meg kell vagni a kiadasokat. ( segelyek, nyugdijak, felesleges beruhazasok, kozvetlenul juttatott tamogatasok atgondolasa).
ez nem a libajnaiek sara. ez kadar elvtars ota minden poitikaban varosvezetesben valaha resztvett ember sara.
Rodolfo63 2012.04.13. 21:44:44
"Te Gábor olyan ostoba vagy hogy az már fáj! sztem meg az igazságos társadalmilag, hogy aki 2x annyit keres, az 2x annyi adót fizet, aki 4x annyit keres, az meg 4x annyi adót fizet! ki ne találd már, hogy azért mert nem minimálbért keresek, fizessek 60% adót! mondjuk sztem az lenne az igazságos, hogy az LMP-sek fizessenek 80% adót, mert aki ilyen hülyeségeket beszél, azt meg kell adóztatni! Ember te katasztrófa vagy. 160.000 aláírás, ezek vagytok, semmi több. idióták gyülekezete. "
egyfelől a 160.000 aláírás több mint a békementesek száma, amire veri magát a kormány, másrészt meg nem szja-t fizetsz kizárólag - a szegényebb ember így a havi jövedelméből arányaiban több adót fizet, ha minden adónemet figyelembe vennénk
u4hgn 2012.04.13. 21:45:23
Egyébként a többkulcsos szja-t a fideszen kívül úgy tudom sajnos mindegyik párt támogatja, így egyik sem számíthat a szavazatomra 2014-ben.
szgy 2012.04.13. 21:46:00
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.13. 21:47:34
szgy 2012.04.13. 21:47:55
nem az adót támogatják hanem csak mindenáron az ellenkezőjét kell mondani annak amit a kormány mond, tipikus ellenzéki politizálás. mint ez a cikk is.
butus 2012.04.13. 21:48:08
2012.04.13. 21:48:31
Masreszt. valoban, a kisboltok tamogathatoak lesznek, hogy afazzanak. De vajon mekkora az adminisztrativ koltsege az 5fele afakulcs alol befolyo osszeg befizetesenek, gyujtesenek, naplozasanak, visszaigenylesenek ( esetleg, mivel nem feltetlenul csak a kiskereskedelemben ervenyelsulnek a valtozott kulcsok).
Ezt viszont midenki szivja. Egy sima atprogramozasnak egy olcsobb szoft eseten elegge borsos az ara....
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.13. 21:54:44
söralátét 2012.04.13. 21:55:05
vernarancs 2012.04.13. 21:58:07
The Great Destroyer 2012.04.13. 21:58:38
Jozsó_ 2012.04.13. 21:59:01
Szerintem a több kulcsos adó misztériumát nem elsősorban a gazdaságosság kérdése táplálja, hanem szimplán egy általános emberi érzés, az irígység.
Ha vkinek nálam több pénze van (akármennyivel, akárcsak egy forinttal is) az szemét csaló, és vegyék el az összes pénzét.
Máskülönben meg most is két kulcs van. Aki adózik, annak nem kell megmagyarázni, hogy miért.
vukkarak 2012.04.13. 22:00:20
tede 2012.04.13. 22:03:01
2012.04.13. 22:04:47
Es nem jovok majd az elmultketevvel sem cserebe. Deal?
Ami viszont nagyon kellene: Befagyasztott nyugdijak, a jelenlegi atlaghoz kozelitve. ( ami alatta van, feljebb tolni, ami felette, azt csokolom visszavagni. Sajat anyam nyugallomanyban tobbet kap, mint a parom, aki napi 1 0oraban huzza az igat. (nem, nem sajnalom tole, vizetem rendesen a jarulekot a kozosbe, elhiheted). legyen mar aranyis a nyugdijrendszer is, ha mar "aranyos egykulcsos adorendszer is van".
Amin meg tenyleg nagyot lehetne tolni, az az allami dotaciok megszuntetese.
Komolyan elhiszi valaki, hogy az a ceg, aki fejleszteni akar, de nincs penze (kell meg egy hutopult a boltba, de a bank nem ad hitelt, nosza palyazok egyre) az fellenditi a forgalmat???? Csak szivattyura jo. semmi hatekonysag nincs benne.
Sokkal egyszerubb, tisztabb lenne pl.az agazaton beluli jarulekokat, munkero koltsegeket konnyiteni.....
(nem az eu-s penzekrol beszelek).
Rodolfo63 2012.04.13. 22:04:52
Ez akkor lenne igaz, ha kizárólag szja létezne az országban. Azonban ott van még az áfa is, így arányaiban a teljes havi jövedelmükből többet adóznak a szegények.
szgy 2012.04.13. 22:06:28
ja, ez egy olyan ország ahol a gazdagság önmagában főbenjáró bűn, mert az biztos hogy tisztességes úton nem lehet sok pénzt keresni.
2012.04.13. 22:07:11
Blogger Géza 2012.04.13. 22:08:20
"Ötkulcsos forgalmi adót akar a miniszterelnök, aki szerint az alapvető élelmiszereket és a gyerekneveléssel kapcsolatos árukat "nagyon alacsony" áfa terhelné, a luxuscikkek után viszont magas kulccsal kellene adózni. "
vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20120413-otkulcsos-forgalmi-adot-akar-orban-viktor.html
Saga 2012.04.13. 22:09:32
Tessék kinyitni egy közgazdaságtan tankönyvet és ellapozni a határhaszon elméletig. Onnan meg lehet érteni miért van értelme a progresszív adózásnak.
Például. Egy pohár víz a szaharából kiérve életet ment. A második baromira jól esik. A harmadik még lemegy. A negyedik már csak azért megy el, mert tudjuk, hogy kell. Az ötödik már alig csúszik. A hatodiknál öklendezünk...
Konklúzió: a víz hasznossága az egyén számára a mennyiség növekedésének arányában csökken. A pénz is a legtöbb ember számára ilyen. Az első 100ezer életet ment havonta. Millió felett már nem sokat oszt vagy szoroz 100ezer. Legalábbis ez utóbbi hasznossága sokkal kisebb mint az elsőnek.
Ebből következően a magasabb jövedelmekre kivetett magasabb SZJA ésszerű.
Az más kérdés, hogy a magas kulcsokat nem 200ezernél kell beemelni, mert az még erősen a magas hasznossági résznél van.
Rodolfo63 2012.04.13. 22:10:19
Blogger Géza 2012.04.13. 22:10:51
szgy 2012.04.13. 22:11:12
attól tartok, mindannyiunk szerencsétlenségére, ilyen ellenzék mellett nem lesz kire szavazni.
Behajtó70 2012.04.13. 22:11:56
Akinek nincs 2 gyereke, az fizessen 30% SZJA-t is! Akinek van, csak 16-ot!
Ölellek!
----------------------
komolyra fordítva: ha nem támogatják a családokat az adók révén, akkor miből lesz nyugdíjunk te szerencsétlen idióta! Tán a cigányok által fizetett adóra számítasz, te egysejtű hülye?!
Blogger Géza 2012.04.13. 22:12:11
Rodolfo63 2012.04.13. 22:12:56
a szegények elköltik a havi jövedelmüket fixen (létminimum!), minél többet keres valaki, annál kevesebbet költ el biztosan havonta (megtakarítás), így arányaiban az állam felé fizetett adója is kevesebb
Rodolfo63 2012.04.13. 22:14:03
szerintem eddig is szürkék voltak a luxuskocsik, ezután se fog változni a dolog - de amit eddig itthon vettek meg, azt ezután webshopokban fogják megvenni szlovákiában, postai kiszállítással
Blogger Géza 2012.04.13. 22:15:32
The Great Destroyer 2012.04.13. 22:21:36
Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.04.13. 22:22:51
söralátét 2012.04.13. 22:22:56
Rodolfo63 2012.04.13. 22:23:44
vagy egy minimum amit elköltesz egy hónapban - ha nem létezne ez, tehát negatív irányban is bármennyire rugalmas tud lenni az ember, akkor igaz lehetne, hogy semmi gond az egy általános kulccsal - de nem így van, ezért fog torzítani az egykulcsos szja - ami mondjuk most se egy kulcs, de ez más kérdés
vernarancs 2012.04.13. 22:26:54
Ha pedig ugy is lenne, ahogy mondja az a koltsegvetest tovabb terhelne es meg mindig all az allitasom, hogy nem igazsagos, mert az ehezo is pont annyi terhet visel mint a milliardos amikor kenyeret akarnak venni. De legalabb lesz stadion ahol lehet majd majszolni az olcso kiflit.
2012.04.13. 22:29:41
Lehet igazsagos adorendszert epiteni. (te a 60K-bol fizetsz be keveset, es a maradekbol ehenhalsz, vagy a 600K-bol 15X-t es te meg sem erzed.)
Az aranyokkal vana gond.
Igen, a TB szar igy nagyon. De kerdem en. Akkor mi legyen? MAganbiztositos rendszer?
Es ha szara biztositasod, akkor nem kapsz gyogyszert csak paracetamolt?
Mindent ossze lehetne vagni aranyosan. Hogy "mindenkinek" kevesse legyen szar.
Es hidd el, en is orulok a lejjebb vitt adonak. evek ota eloszor megyek el nyaralni. ( igen, pontosan az a burzsij vagyok, napi 10-12 ora munkaval...)
takács bálint (törölt) 2012.04.13. 22:31:43
27% az áfa. akkor ebből szerinted hogy lesz 5 áfa kulcs úgy, hogy a max. 30%. és még szját is akarsz csökkenteni.
az a probléma a kormánnyal, hogy előbb kiadást kellene csökkenteni. és ha az sikerül, akkor utána lehet az adókat.
rendkívül fontos volt a mol pakettet venni 500 milliárdért. a mol így is úgy is piaci alapon működik. ha benne van az állam, ha nem. mert másképp nem működhet. rendkívül fontos volt a rába. ha akkora üzlet, miért nem vették a fidesz közeli milliárdosok. és csináljanak belőle még több nyereséget. baromi fontos építeni új népstadiont, loki stadiont, felcsútra is egyet, megmenteni a fradikát. mentsék meg a fradisták. a fradi nemzeti kincs. csak ugye rég nem alberték játszanak. nyilván fontos volt püspökladány és szajol között vasútvonalat felújítani 160 milliárdért. közgépet, századvéget építési, és tanácsadói megrendelésekkel ellátni ebben a nagyságrendben.
előbb a lopást kell befejezni. és utána lehet adót csökkenteni. csak akkor valószínűleg nem lászlóné kell a kormányba, meg pintér. akkor valószínűleg nem eszelős matolcsy kell. hanem varga mihály, vagy bárki. aki azt mondja. jól van emberek van ennyi megtakarításunk.
találjuk ki azt az 1 látványberuházást, amit megcsinálunk. hogy legyen valami. a többi pénz meg maradjon a lakosságnál. csak ugye a fidesz nem ezt csinálja. hanem a kormányzás pénzlenyúlások, és a sarcok sorozata. pont úgy, mint gyurcsány-veress idejében.
mcc 2012.04.13. 22:34:00
Bicepsz Elek77 2012.04.13. 22:34:29
Azt akartam kifejezni, hogy a legtobb luxustermek kulfoldi aru (keves a magyar) ezert azokra lehetne jo magas afakat tenni
pl.
luxusautok, draga szeszesitalok, hangszerek, muszaki cikkek
Egyebkent az angolszasz orszagok jottek mindig is elo a totalis szabadkereskedelemmel, de csak addig amig az o erdekeiket ez nem sertette. Ha igen, akkor rogton bevezettek vamokat(a kozgazdasagtan az nem tudomany, hanem politikai mesterseg, mint a jog, a szocialpolitika vagy a tortenelem). A szabadkereskedelem csak bizonyos korlatok kozott jo.
Egyebkent meg az AFA kb. 80% a SzJA meg 20% ha osszegszeruen osszehasonlitjuk oket.
2012.04.13. 22:37:37
A AFA viszont igazságos, mindenki annyit fizet amennyit költ, sávosan meg méginkább. Igenis legyen luxus egy plazmatévé vagy hawai utazás, míg kenyérre tejre meg jsson már pénz mindenkinek!
Rodolfo63 2012.04.13. 22:41:02
"Én egyetértek az ÁFA-differenciálással, az SZJA maradjon flat. "
mert így a csaló vállalkozó meg a drogdíler több adót fog fizetni? :)
takács bálint (törölt) 2012.04.13. 22:41:11
a gyerekjóléti intézményeket kellene ultra brutál magas szinten üzemeltetni. tehát ahogy a skandinávok csinálták az egészet. szuper ovit, szuper sulit csináltak. de gyerek és gyerek között nem tesznek különbséget. és nem az a cél, hogy készpénzt adjanak a gyerekért. a gyerekvállalás nem nyúltenyészet.
a pénzt a társadalom intézményesen költi el. a cigány sem kapna pénzt, de a cigány gyerek az oviban, és a suliban megkapna mindent. és akkor nem elkerülné a gyerek. hanem inkább ott lenne egész nap, mint a putriban. csak ahhoz szuper iskola kell.
Rodolfo63 2012.04.13. 22:42:19
hírfaló · http://www.hirfalo.hu 2012.04.13. 22:57:07
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.13. 22:59:32
otapi 2012.04.13. 22:59:52
Az egykulcsos adóval lecsökkent annyira az alkalmazotti és vállalkozói nettóbér különbsége annyira, hogy sok volt kényszervállalkozónak nem éri meg a plusz papírmunka. Habár még mindig nincs egálban a sok egyéb járadék miatt...
Node, ha újra progresszív szja lenne jól pluszban megadóztatva már az átlagbéreket is, akkor már újra megérné azoknak is újra számlázni, akik az elmúlt 2-3 évben áttértek.
Rodolfo63 2012.04.13. 23:01:26
kb. ennyire elmés ez a keressenek többet, és akkor nem látszik a hibás szjarendszer
ami jelenleg is kétkulcsos, csak valahogy nem nagyon beszél erről senki
Rodolfo63 2012.04.13. 23:02:37
"Node, ha újra progresszív szja lenne jól pluszban megadóztatva már az átlagbéreket is, akkor már újra megérné azoknak is újra számlázni, akik az elmúlt 2-3 évben áttértek. "
még mindig progresszív kétkulcsos szja rendszer van érvényben, 16% az alsó kulcs, 20,32% a felső kulcs
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.13. 23:07:35
takács bálint (törölt) 2012.04.13. 23:08:43
a jövedéki termékek körét lehetne bővíteni. csak ezt az egészet összeurópai keretek között lehet megcsinálni. mert most hiába vetsz ki a gyémánt nyakékre luxusadót, ha mondjuk bécsben nincs ilyen. fel lehet állítani a határrendészetet, és a fináncok kipakolják a táskát, hogy nincs-e benne valami tiltott. de az megint mibe kerülne. hülyeség lenne.
sokkal egyszerűbb lenne ha az áfa, és a jövedéki adó az unióban egységes volna. szerintem úgy kellene 1 kulcs. hogy az áfa, társasági, szja kulcs egységes. mondjuk 20%. és akkor annyi mindenhol. aztán ezen lehet korrigálni a jövedékkel. a károsnál, vagy a fölösleges luxusnál felfelé. az alap élelmiszernél, bébi cuccoknál (bébiételnél, pelenka, stb) lefelé.
az unió határán meg gátat lehetne szabni a szabad kereskedelemnek. azért, hogy ne jöjjön be annyi kacat. most is vannak kvóták. és mellette egységes belső piac kellene, amit a liberálisok mondanak.
csak ugye ilyenkor szokott jönni, hogy de akkor mi lesz a népszuverenitással. a szuverenitás korlátozódjon arra, hogy a kincstár a beszedett adót mire költi el. abba ne szóljon bele az unió. azt szuverén módon mondja meg a nép. de ettől az adók kalkulációja lehetne egységes.
otapi 2012.04.13. 23:14:20
Mit is kellene kompenzálni? Hogy vannak alacsonyabb és magasabb fizetésű pozíciók? Végső soron az lenne a jó ha mindenki ugyanannyi fizetést vinne haza szakmától, pozíciótól, piactól függetlenül csak hogy kompenzáljuk a "szegényeket" és megfelelően büntessük a "gazdagokat"?
Honnan is ismerős ez a modell? :)
("gazdagok" címszó alatt gondolok itt magasabb fizetésű alkalmazottakra, hiszen a cégtulajdonosokat, részvényeseket - akik VALÓBAN gazdagok - NEM érinti az SZJA semmilyen módon.)
Ha az adópolitikáját nem nézem, az LMP szimpatikus párt lenne, de így...
otapi 2012.04.13. 23:16:31
Nzoltan 2012.04.13. 23:24:08
A sok írigy még mindig azt gondolja, hogy munkahelyet csak az állam és a teszkó tud adni.
Miért van az, hogy az egysejtűeket odaengedik a klaviatúrához?
Nzoltan 2012.04.13. 23:25:50
vallatas 2012.04.13. 23:27:39
-10%-os társasági adó
-16%-os áfa
-alanyi alapon járó nyugdíj megszüntetése
-egyház pénzek megszüntetése, ha valaki a képzeletbeli istenéhez fordul, akkor azt fizesse csak is Ő
-szociális segély megnyirbálása
-szociális kártya bevezetése
kibaszni minden túlbonyolító adót, átlátható, rugalmassá tenni az adórendszerünket, azt meglásd beindul itt a gazdaság!
Rá kell jönni, míg 27%-os az áfa amit elcsal minden vállalkozó, meg ilyen kibaszott magas a munkáltatói járulék, addig itt nem lesz sok új munkahely, és kurvára nem fog mindenki adót fizetni, mert könnyebb a könnyebb utat választani.
Ja, hogy kevesebb lesz pár évig a bevétel? hát akkor addig kevesebbet kell költeni, ahogy azt a németek megmondták!
Blogger Géza 2012.04.13. 23:58:09
Ha a nyugdíjasnak csak csúcsidőn kívül lehet ingyen utazni, már fel van háborodva.
Ha bárkinek egy kis kedvezményét megvonják, jön a rizsa a "szerzett" (kitől szerezte?) jogok megnyirbálásról, vége a jogállamnak stb.
Murci 2012.04.14. 00:00:22
Évekig tanultam. Most viszonylag jól keresek de érezzek bűntudatot, hogy többet keresek mind egy szénlapátoló. Csendben megjegyzem, hogy nem vagyok milliómos, sőt...Mindenkinek nyitva van az iskolakapu és sosem késő elkezdeni.
Elégem van abból, hogy aki lusta volt az veri a nyálát, hogy fizessek többet. Én meg azt mondom, hogy aki kevesebb adót fizet mind én, az kevesebb szolgáltatást vegyen igénybe. Kevesebbszer használhatja az utakat, kevesebbet menjen dokihoz...stb. Jaj, hogy ez nem tetszik? Sajnálom. Nekem sem tetszik a többkulcsos adórendszer.
Alikam 2012.04.14. 00:04:54
Azonos kulccsal is többet adózik a nagyobb kereste után, és bár vannak páran az országban, akik sajnos nem, de sokan vannak akik viszont valóban megdolgoztak azért, hogy több pénzt keressenek.
Urb 2012.04.14. 00:40:06
dekol84 2012.04.14. 00:52:58
Anyád gyakran böfögött róla! Igaz, hogy egy orbitális baromság, de hát mit várjunk egy zorbántól!
szgy 2012.04.14. 01:00:01
gerdo 2012.04.14. 01:01:58
is 2012.04.14. 02:00:27
@Urb: +1. szegény nyugatiak, majd az itteni kommentelők fogják őket felvilágosítani, hogy milyen hülyék. de a magyar kommentelőnél nincs okosabb. mert az Orbán Viktor is megmondta.
is 2012.04.14. 02:04:00
5% -> 5%, ne pofázni tessék, ott az alacsony ÁFA-kulcs, tessék oda besorolni, amit ígérnek (pl. élelmiszer)
18% -> 15%, 20%. pont ugyanaz, az a +2 és -3% se nem oszt, se nem szoroz
27% -> 25% és 30%. detto.
ez egy nagy szélhámos szarkenegetés, hogy megint az EU-ra mutogathassanak, miközben semmi értelme, mert a jelenlegi három kulcs teljesen ugyanaz, mint az öt javasolt.
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 02:06:05
Miert jo, ha tobb penz marad a kozeposztalynal es a munkasosztalynal? Tobbet jarnak fogyasztani: etterembe, nyaralni, szinhazakba stb. esetleg a felesleget befektetesi alapokba helyezik Ezekkel elkezdik jobban porgetni a magyar gazdasagot, es valo igaz, hogy a nem adozok is fizetnek majd AFA-t.
Ami azt illeti, hogy kulfoldon vasarolnak az nem biztos, mert a luxusautokat ugyanugy reg. kell majd, masreszt nem fognak kirohangalni az emberek kulfoldre par ekszerert, mert nem lesz olcsobb annyival, hogy megerje(de ha kimennek akkor utaznak es benzinafat fizetnek, szoval igy is megy az allamkasszaba).
is 2012.04.14. 02:11:23
egyébként javaslom lakhelynek az USA-t, ott ez a rendszer van. ha ilyen hülye az országod, hogy kétharmaddal szocializmust építenek, akkor nem kell magadat örök életre megnyomorítani, irány az az ország, ahol azt csinálják, amit szeretsz. mi itt Európában inkább humanisták volnánk, ezért magasabbak az adók, és van nyugdíjrendszer meg szociális ellátás.
is 2012.04.14. 02:13:51
is 2012.04.14. 02:20:42
Látod, látod. Érdemes lenne gondolkodni. Hiszen:
ÁFA: lineáris, és mindketten pl. ugyanannyi kaját esznek. -> ÁFA összegben ugyanaz, tehát -> A szegény arányaiban több ÁFA-t fizet ugyanarra a kajamennyiségre.
Ha ehhez az SZJA is lineráris, akkor az összes adóterhelés a szegényre (azonos szolgáltatásmennyiségre) arányaiban nagyobb.
Ez a matematika.
Urb 2012.04.14. 02:35:47
Urb 2012.04.14. 02:40:37
2012.04.14. 05:26:11
Esetleg meg lehetne próbálkozni a behajtással, az adó csalók megbüntetésével, de erre nem nagyon látok hajlandóságot, mert a legolcsóbb azon keveseket lehúzni adóval,
akik még dolgoznak, sokkal egyszerűbb, és tuti bevétel.
preddy 2012.04.14. 06:13:48
A zavarosban lehet igazán halászni, ezt főleg a zavaros fejű Matolcsy tudja...
preddy 2012.04.14. 06:16:47
Szólni kéne Orbánnak és Matolcsynak, hogy vezessék be a jövedelemtől függő mozgó Áfát! A boltokban pedig mindenki csak jövedelem igazolással vásárolhatna... :-)
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.04.14. 06:52:06
Mert a 6 milliáo bruttáora az 52%os effektáiv adáokulcs olyan kurva EU konform.
Egyáebkent az egáesz progresszáiv adáozáas elhibázott mert az ember kezébol kiveszik azt az eszközt ( pénz ), amellyel a saját sorsát tudná irányitani, felhalmozni, anyagilag függetlenné válni, magáról gondoskodni öregkorában, magának LEHETŐSÉGET venni.
És mindezt holmi "szolidaritás" jegyében.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.04.14. 07:00:40
természetesen más költségén.
Garantálni persze te sem tudod, hogy majd MI, most 3X évesek kapunk is nyugdíjat azért a kurva sok adóért, amit még be kell fizetnünk ( és befizettünk idáig ) amig nem leszünk nyugdijra jogosultak.
Holott ... p.l. ha nem vennék el tőlünk adóba, akkor ezt mi magunknak nagyon szépen el tudnánk intézni.
Egyébként miért nem te mész el, p.l. Észak Koreába, miért minket akarsz elzavarni ? És ha mindenki megfogadja a tanácsodat, aki többet ad be a közösbe mint onnan kivesz, AKKOR KI TARTANA EL BENETEKET ?
Deres · http://textura.blog.hu 2012.04.14. 07:05:23
Hajrá többkulcsos ÁFA!
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.04.14. 07:11:04
Ez az "arányaiban" duma ez nagyon rossz, hallod.
Sajnos a pénzt nem "arányaiban", hanem abszolút értékben mérik.
Például nekem nem kerül "arányaiban" rövidebb időbe ( vagy "arányaiban" kevesebb fáradságba ) azt a járulékos összeget megkeresnem, amelyet szerinted "arányaiban" fel kellene áldoznom a "szolidaritás" oltárán.
Mint emlitettem, GARANTÁLNI te sem tudsz semmit, főleg nem azt, hogy majd VELÜNK szolidárisak lesznek 3O év múlva.
Nem is lehetnek, hiszen ez így fenntarthatatlan.
És igen, a szegény többet költ kajára.
Igen, a gazdagnak több jut.
Nagyon helyes, feltéve hogy a "gazdag" ( így , idézőjelben, mert az igazi gazdag adót nem ismer, p.l. Romney meg Buffett is TIZEMHÁROM % os effektív adóval adózik ) a pénzéhez tehetség, szorgalom, vagy kockázatvállalás útján jutott. Ugyanis ezeket a tulajdonságokat támogatni kéne, nem pedig homi "igazságosság" jegyében büntetni.
A legjobb azonban az, hogy a szegényektől (és azok védelmezőitől) semmi hálát nem kapunk, annak fejében, hogy eltartásukba mi "gazdagok" is besegitünk. Nem, hála helyett csak állandó követelőzés, "arányokkal" való példálózás jön tőlük.
Nameg a látens fenyegetés, hogy ha ők jutnak ( üjra ) a hatalomra, akkor majd jól visszaállitják a tőlük megszokott 52%os effektiv adókulcsot.
pánpéter 2012.04.14. 07:18:34
the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2012.04.14. 07:26:30
Az adóbevételek ugyanis nem fognak jelentősen nőni, cserébe legalább aki becsületesen fizet minden adót, az megszívja keményen...
midnight coder 2012.04.14. 07:29:13
Ami meg a progresszív adót illeti, ez a kommunizmusból maradt csökevény. Aki gazdag az eleve kevesebb állami szolgáltatást vesz igénybe - azaz az lenne az igazságos, ha nem többet hanem kevesebbet adózna.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:29:47
Semper Fidelis 2012.04.14. 07:32:22
Ja, sokszor PAPÍRON!!!!!!!!!!! (A többi meg zsebbe, de hát azt felejtsük el, ugye?)
Egyébként is KÉT KULCSOS, 16 és 20,54.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:35:23
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:37:19
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:38:34
midnight coder 2012.04.14. 07:41:17
midnight coder 2012.04.14. 07:42:56
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 07:45:31
"Ja, sokszor PAPÍRON!!!!!!!!!!! (A többi meg zsebbe, de hát azt felejtsük el, ugye?)"
Ez ugye vicc? Mindenki ezzel jön, de azt nem teszi hozzá senki, hogy bizony van azért olyan is, aki _tényleg_ minimálbérért dolgozik, ami - ugye - jelenleg nettó 60ezer forint!
Tudja valaki itt, mit jelent ennyiből élni? Kívánom mindenkinek, aki nagy hangon védi az egykulcsost, hogy legyen benne része... Ha sokáig csinálja orbán és bandája a gazdasági szabadságharcot (élén az egykulcsossal), akkor sokan meg is fogják tapasztalni, milyen az testközelből, hogy minimálbér, meg munkanélküliség, közmunka, stb.
Egyébként kultúrállamban alapvető társadalompolitikai céllal megy szembe az egykulcsos adó, a jövedelmi olló csökkentésével, a társadalmi mobilitás lehetőségének megőrzésével (megteremtésével), hogy a magyarországi bevezetés gyakorlati szempontjait ne is említsem (minimálbér eszetlen megadóztatása, vagyonadó kihagyása a rendszerből, államháztartási hiány gerjesztése, különadók, stb.).
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:49:02
De a nyomoronc Gazsik is nyilván dolgoznának,ha lenne hol,vagy ha dolgoznak napszámban a cigánynak éhbérért vagy csicskáztatják őket,na ők valszeg feketén teszik.Aztán ott van az építőipar ugye,ami mára már megszünt létezni.Ott is legjobb esetben minimálbért ha kap,mert ugyan mi a lófasznak kapna többet mikor annyi munkavállaló van mint égen a csillag.Kereslet és kínálat ugye.Minek is fizetne egy cég pluszban még zsebbe bármelyik alkalmazottnak,ha talál helyette másik 3000-t?
Nem logikus szerinted?
Tehát milyen fekete pluszjövedelemről van szó??????????????
tényleggazdagvagyok? 2012.04.14. 07:50:55
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:51:50
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 07:52:09
"Honnan is ismerős ez a modell? :)"
Nyugat-Európából... Ahol szinte mindenhol progresszív adózás van. (Ne keverjük már a szezont a fazonnal! A progresszív adózás és a kommunizmus nagyon nem ugyanaz a kategória.)
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:53:27
midnight coder 2012.04.14. 07:53:44
Lehet, hogy _ma_ a gazdag európai országok megengedhetik maguknak azt a luxust hogy agyonadóztassák a középosztályt - de egy olyan csóró hely mint mi, nem. Mert ha megtesszük, akkor még kevesebb olyan ember marad az országban akinek a munkája ér valamit a piacon. Márpedig ha kialakul egy strukturális munkanélküliség, akkor a brazil gépsor sem kap munkát, mert elég kevés olyan cég kell ahová csak 8 elemis segédmunkásra van szükség.
harcsapaprikás 2012.04.14. 07:55:28
Kivancsi 2012.04.14. 07:58:05
ha sok a szemelyi jovedelem ado akkor azert ritok mint a furdos kurva es sirankoztok kene tobb afa kulcs...
megkaptatok az alacsony 16% szja-t.. forradalmi nepunk gyozni fog :):)
akkor fizessetek magasabb AFA-t... A csalas ellenorzeset meg bizzatok a financokra ugyis csak meresztik a segguket a hivatalokban...
nekem jo kevesebbet adozom, tobbet takaritok tobbet vasarolok de majd hulye leszek CBA bol... megyek kuufodre... kisebb az AFA...
Ezeknek meg majdcsak felkopik az alla azt eltakarodnak a balfeneken az MDF, Maszop utan a sullyesztoben...
bye bye ftyesz-komcsik :):)
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:58:05
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 07:59:53
magyar ember teli szájjal 2012.04.14. 08:00:37
Nem ez az előnye a progresszí adónak, hanem hogy azt lehet mondani : "büdös gazdagok", nem pedig azt, hogy "többet és jobban kellene csináljuk a dolgainkat". És ez sokkal kényelmesebb.
tényleggazdagvagyok? 2012.04.14. 08:02:16
És bocs, de az elmúlt néhány évben minden szolidaritás is kiveszett belőlem. Ha lebetegszem, szar táppénzt kapok, ha kirúgnak, szintén alig kapok valamit. Én meg csak adjak, adjak, adjak, fizessek, hogy legyen annak, akinek egyszerűbb a segélyből élni.
Talán a mi vegzálásunk helyett inkább azzal kellene foglalkozni, hogy már a sokadik generáció nő fel úgy, hogy nem látta apuékat dolgozni menni, csak otthon pöcsöt vakarni.
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:05:49
Világos, akkor keressen inkább 20ezret. És dögöljön éhen, ugye? Ez igazán szép, européer gondolat.
Jó, ha megemészted a gondolatot, hogy jelenleg épp az az egyik legnagyobb gondunk, hogy széles, képzetlen tömegek nem kapnak munkát, többek között a térségben az egyik legmagasabb minimálbér-költség miatt.
És: még a progresszív rendszerben sem sok hír szólt a képzett mérnök-elvándorlásról, viszont az orvosok, akiknek a bére (épp az egykulcsos miatt) hosszú ideje rendezésre vár, tömegesen lépnek le. Ugye, milyen ciki szembesülni ebből a megvilágításból a problémával? Egy orvos (vagy tanár) diplomás, akár nyelveket is beszél, fontos munkát végez (gazdasági szempontból is!), és 2008(!) óta tipikusan vagy stagnál a bére (nominálisan ez mit is jelent?), vagy legfeljebb csak elenyészően kis mértékben nő. Néhányaknak még csökkent is.
Még egy kérdés: szerinted egy orvos / tanár a középosztályhoz tartozik? Vagy legalább jó lenne, ha oda tartozna?
ob.szerver 2012.04.14. 08:07:14
"Ami meg a progresszív adót illeti, ez a kommunizmusból maradt csökevény"
Akkor kibaszott sok kommunista múlttal rendlkező ország van Nyugat-Európában (gyakorlatilag mindegyik), sőt még az USA is az.
A kommentelőkk többsége saját zsebe szerint értékeli az egykulcsos szja-t, ami legitim, érthető és méltányolható álláspont. Csak a fától nem látják az erdőt.
Ha viszont egy kissé felülemelkedünk a saját életszínvonalunkra gyakorolt hatásától, akkor meg kellene állapítanunk, hogy az egykulcsos szja hatalmas bevételkieseést okozott, ami a pénzügyi szabadságharc casus belli-je volt. Annak a a lefele tartó spirálnak amibe a gazdaság került, az egykulcsos szja a kiindulópontja. Ezért nyúlták le a magánnyugdíjakat, találták ki a különadókat, amelték az áfát, vezetnek be újabb és újabb adókat, ezért törvénykeztek visszamenően, és hogy mindezt lehetővé tegyék, rombolták le a demokratikus intézményrendszert. Mindezek következtében triplabóvli lettünk, az ország finanszírozása az egekbe drágult, a külföldi bizalom megrendült az ország irányába, és lekerültünk a befektetők térképeiről. Ezért nincsenek beruházások, nincs növekedés, nincs elosztható többletjövedelem.
A cél az lenne, hogy az ország növekedjen és a többletből mindenki részesüljön. Az orbánrezsim dilettantizmusának és ámokfutásának köszönhetően ehelyett a vita azon folyik a kommentekben, hogy a meglévő zsugorodó jövedelemből ki, hogyan részesüljön. Pedig nem ez a lényeg.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:07:32
Segélyt fizetned pedig azért kell nekik,mert ők is éhesek,ők is túl akarnak élni és hidd el,ők nem lesznek szívbajosak ha arról van szó hogy kaját kell szerezni.Tehát a saját biztonságodért fizetsz.Aztán ki a lófaszt érdekel,hogy halálra issza magát a kocsmában(az ő helyzetében sokkal humánusabb a gyors elmúlást lehetőségét megadni),de ha már az eltartásnál tartunk,szerintem nem ők azok,akik a zsebedből a valódi és súlyos pénzeket kiemelik és nem ők azok,akiket te valójában eltartasz.Ugye ezt te is tudod a szíved legmélyén??
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:10:06
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:12:08
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:15:00
"...ha kirúgnak, szintén alig kapok valamit."
Ezt megintcsak az egykulcsosnak köszönheted. A munkanélküli segélyt (is) az egykulcsos egyenlegrontó hatása miatt kellett szétcseszni. Amiben az a különösen szomorú, hogy ez valójában nem segély volt, hanem egyfajta biztosítás, amiért fizettünk, minden hónapban.
Egyébként aki "jól járt" az egykulcsossal, az vajon az elmúlt másfél év összes intézkedését tekintve is jól járt? Szerintem max. egy kis része. Sokaknak elvitte azt a kis plusz pénzt az ÁFA-emelés, a mindenféle különadók, a romló forint, stb.
lobaszopiatej 2012.04.14. 08:16:00
Miközben a sok lusta otton ül örökölt lakásokban szedi a bérletpénzt (meg a segélyt), nézi a TV-t egész nap, én meg eltartom az államot, gürizek és agyonbüntet a többkulccsal a NAV ?!
Mi ez a faszság ?!
pánpéter 2012.04.14. 08:17:03
ez baromság! aki 2x annyit keres, az 2x annyi adót fizet, aki 4x, az 4x annyit. ergo több terhet is cipel, mindezt úgy, hogy az újraelosztó rendszerből nyilván kevesebbet - netán semmit - nem is vesz ki!!!
nu pagagyí 2012.04.14. 08:19:30
A fogyasztói adó nem fejez ki semmit, észrevétlen lehúzás, amit a kormány azután kegyadományként osztogathat. Nem cifráznám az ÁFÁ-t, mert hülyévé teszi az állampolgárt.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:20:49
nu pagagyí 2012.04.14. 08:23:13
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:25:02
Igazából nekünk nyal vissza a fagyi. A szomorú, hogy sokan még mindig nem látják (ld. kommentek egy része), hogy kaptak egy kis csontot, de a zsíros husi viktoréknak jutott, rajtunk meg csak röhögnek, ahogy egymást cseszegetjük itt.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:28:20
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 08:28:30
Mellesleg most is 16 és 20% a két SZJA kulcs (szuperbruttó), bár sokaknak ez sem tetszik.
pánpéter 2012.04.14. 08:28:50
teljesen rosszul látod! a több adójából kevesebbet vesz ki. támogatott közjavak, mint kultúra? :) és miből van az a kultúra támogatva? a segélykifizetésből vagy miből? nem a több adóból?
és mivel többet keres, többet is fogyaszt, ergo több ÁFÁ-t is fizet.
aki keres nettó 4-500.000 ft-ot, az szerinted már gazdag? ennek a 16%-a pont 5x annyi, mint a 100.000 Ft-nak.
sidorovich 2012.04.14. 08:30:10
Magára semmiképpen sem szavazok, maga tudatlan, olvasatlan és tájékozatlan.
Menjen vissza oda, ahonnan jött, bár politikusnak pl. jó, mert azt a színvonalat, ami oda kell, azt simán eléri. Csak ne dicsekedjen vele.
Tanulni, olvasni és megint tanulni. Mondja ezt el a többi LMP-snek is.
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:30:14
Szerintem az ország vezetéséhez buták, viszont a lenyúlásban, kommunikációban ügyesek. Elég fájdalmas kombináció...
@ojcabojca: -val értek egyet. Legyen már vége!
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:30:21
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:31:33
Ha alapul veszem a eu-s szegénységi tesztet,akkor nem a szegény réteghez tartozik.
Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.14. 08:32:16
- szégyen a bóvliba sorolás miatt
- csaló, hazug fideszes köztársasági elnök
- sose látott forint romlás
- üzemanyagárak történelmi csúcson
- szomszédaink és a világ utál bennünket
- látványosan fogy a magyar
- rengeteg a bedőlt cég
- pesszimizmus, elégedetlenség, tüntetések
- "sikeres" országmegosztás,
- magánnyugdíjak lenyúlása
- óriási munkanélküliség,
- hitelből vett MOL részvényeken több száz milliárdos bukás
- egészségügy, oktatás...padlóra küldése
- rokkantnyugdíjasok megalázása
- az eddig ellenzett tandíj bevezetése
- utcák, terek, reptér, Magyarország kamu átnevezése,
--stb...stb....stb!
Miért veszel állampapírt, államkötvény, ha a fidesz mindent megtehet mi a garancia a pénzedre, hogy azt nem veszik el?
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:33:21
De gondot okoz a mosgép megvétele,
fasztudja mikor voltam utoljára nyaralni,
és nem ehetek minden nap sült libacombot párolt káposztával.
és ez már szegény.
tényleggazdagvagyok? 2012.04.14. 08:35:55
Nekem sem fenékig tejföl, messze vagyok a sokat emlegetett milliós fizetésektől, éppen ezért zavar az utálat, ami árad az alacsonyabb keresetűekből. Akik szerintem rossz helyen keresik az ellenséget, nem azoknak kellene ölni egymást, akik eltartják ezt a szemétdombot, meg a tetején kapirgáló kiskakasokat.
pánpéter 2012.04.14. 08:36:42
:))
sztem mondjuk az lehet a háttere annak, hogy az LMP "okosai" elkezdtek blogolni, hogy mivel 2014-ben kisebb lesz a parlament, nyilván az LMP-ben is megy a pozícióharc a 6-8 parlamenti helyért, ha esetleg valami véletlen folytán bekerülnének! most gondold el, milyen közelharc lesz abban a szervezetben, hogy melyik naplopó legyen a lista tetején! :)) ezek olyan szinten fogják egymást ütni verni 2013 végétől, hogy öröm lesz nézni! most elkezdtek egymás után blogolni, jönnek a nagyobbnál nagyobb faszságok, ráadásul Vágó elvtárs amúgy is szarban van, mert a csúfosan megbukott népszavazási kezdeményezés az ő nevéhez kötődik. nyilán a párton belüli pozíciójának nem tett túl jót a dolog. a következtetést gondolom levonták sokan, miszerint az ember kudarcot vallott, tehát alkalmatlan, még egy ilyen feladattal nem lesz megbízva! ezért most megy a kaparás. hogy akkor blogol ő is, és önti ki magából a baromságot... :)
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:36:44
-lakástfelújít
-ablakokat cserél
-minden évben nyaralni megy
-űrkorszakbeli hűtője van
én pedig gebedjek meg a járulékfizetésben.
gabocaboy 2012.04.14. 08:37:03
az a baj, akiket igazán adóztatni kellene, azok mindenáron megoldják, hogy elkerüljék.
én meg kézhezkapom a szarrá adózott 90 nettómat, amiből még lecsipnek hol 27% hol még rá némi jövedéki adót.
összességében, kibaxott ocsmány szutyok ország ez.
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:37:21
"...mivel többet keres, többet is fogyaszt, ergo több ÁFÁ-t is fizet."
Nem jellemző. Inkább többet takarít meg. Ezért estek pofára matolcsiék is. A többség, aki jól járt, nem fogyasztásra költötte a pénzt, hanem megtakarította. Ez amúgy nyilván sejthető volt (sok szakember meg is jósolta), de az egyre bizonytalanabb gazdasági környezet is ebbe az irányba hatott.
pánpéter 2012.04.14. 08:38:22
pánpéter 2012.04.14. 08:39:12
azt a pénzt, amit a kocsik alatt felélt, most visszapótolja. és többet is fogyaszt, ez teljesen biztos!
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:40:33
Nos,ebből nem lesz gazdaságfelpörgetés,meg abból sem,ha a nyugdíjasnak adnak többet,mert az meg bevarrja a dunnába a nyugdíját és csak akkor kerül vissza a gazdaságba ha meghal,vagy ha valaki kirabolja.
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:41:55
Ez nem utálat, legalábbis nem Veled szemben. Épeszű ember nem utál Téged azért, mert "jobban jártál" egy kormányzati intézkedéssel.
A többiben tökéletesen egyetértünk. Még annyit tennék hozzá, hogy végre rendszerszemléletű megközelítés kellene. Vagy olyan (gazdasági, politikai, stb.) rendszert építünk, ami _mindenkinek_ jó lesz, vagy együtt süllyedünk el a fenébe.
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 08:44:08
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:44:52
minden munkavállalót két csoportra lehet elosztani.
1 csoport aki termel,pénzt hoz be az országba valami módon
2 csoport pedig az,akiket az 1-es csoport tart e
2 csoportba tartoznak a politikusok,az eügy,a segélyes,a nyugdíjas a biztosítók és minden galambszámláló hivatalnok.
jelenleg az 1 csoport nem képes megfinanszírozni a 2 csoport bérezését.
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:45:52
"Az még csak hagyján,de kiviszi külföldre,berakja a bécsi bankba és külföldön nyaral belőle meg szlovákiába nagybevásárol."
És teljesen igaza van, tegyük hozzá. Nekem nincsenek óriási megtakarításaim, de bizony én is euróban tartom azt a keveset, ami van. Ahogy tenyleggazdagvagyoknak is írtam: nem mi tehetünk a rendszerről, mi csak - helyzetünk szerint - élvezzük / elszenvedjük azt.
Guillaume sous guillotine 2012.04.14. 08:48:19
mcc 2012.04.14. 08:49:54
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:50:03
Ez a bizonyos középréteg meglehetősen szűk ma Magyarországon. Az egykulcsos viszont csak tovább szűkíti, ami miatt egyre inkább leszakadunk a fejlett államoktól, ahelyett, hogy megindulna valamiféle felzárkózás. Ugyanis a középréteg súlya nem (csak) a gazdasági erejéből, hanem számosságából is adódik (adódna).
lobaszopiatej 2012.04.14. 08:50:47
Nem tudom feltünt-e, de a 400-500e Ft nettóhoz dolgozni is kell ám, nem is akárhogy (úgy hogy bármikor kirughatnak)!
Azt nem úgy kapja az ember mint egy gazdag hogy csak van egy vállalkozása ami hozza a pénzt és/vagy egyéb befektetés pl. részvény amit csak menedzselni kell.
Ezért a pénzért keményen kell ám dolgozni, nem péntek délután 2-kor hazamenni mert "letelt a munkaidő" :)
Ja és egy európai embernek nem az a végső vágyálma hogy otthon a panelba hazatámolyogjon és befeküdjön a TV elé, rezsit épphogy kifizetve :)
Hozzáteszem egy többgyerekes család minőségi fenntartása is kb ennyibe kerül, ha nincs minden megtámogatva államilag.
Megjegyzem, nagyságrendileg majdnem ennyit nyugaton egy ápolónő visz haza.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:52:30
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:54:35
Soha az életben sehol nem dolgozol annyit,mint amikor a sajátodat csinálod!Ezt vésd a fejedbe!
3dom'f'speech 2012.04.14. 08:54:45
szerintem meg a pofaszőrzeted legyen végre normális ahelyett, hogy demagóg populista és BUKOTT népszavazási kísérletekkel performanszolnál, te szerencsétlen
pánpéter 2012.04.14. 08:55:22
Cartman (ex Cartman) 2012.04.14. 08:58:09
Aki az adórendszer "igazságáról" beszél, az nem igazán érti a funkcióját. Egyáltalán, kinek a szempontjából viszgálod az igazságát?
Ha már adórendszer, akkor szerintem legyen ösztönző, hatékony, robusztus, szolgálja a társadalmi mobilitást, fejlődést, stb. Összetettebb annál a funkciója, mint hogy egy ilyen leegyszerűsítő (ráadásul megfoghatatlan) szemponttal leírjuk, hogy "igazságos".
@lobaszopiatej:
Sokan a 60ezerért is keményen dolgoznak. Ha már itt tartunk: pont pl. egy kezdő ápolónő se keres sokkal többet. És esélye sincs rá, hogy ez a közeljövőben megváltozzon. Köszönhetően viktornak, és a szent teheneinek.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 08:58:35
Hogy csinálsz te pénzt az államnak,amikor te magad is az eltartottak rétegébe tartozol?Azokéba,akiknek a bérét mások termelik ki?A gyártulajdonos,a mezőgazdaságban dolgozó az üzletemberek a kereskedelem.
RealGlowface 2012.04.14. 08:58:51
Az egykulcsos szja igazából nem érdemi egyszerűsítés. Ha belevesszük a kedvezmények kemény visszanyírását, akkor mondjuk igen. De az, hogy valaki a jövedelme után egy darab %-számítást végez (egykulcsos adó), vagy egy kivonást, egy százalékszámítást, és egy összeadást végez el (többkulcsos adó) nem érdemi egyszerűsítés. Pláne amikor az elektronikus nyomtatvány mindezt megcsinálja helyettem...
Ellenben a sokkulcsos áfa igazi zűrös bonyolítás. Ma Magyarországon igen kevés dologra vonatkozik alacsonyabb áfakulcs, EU összehasonlításban. De még így is vannak nagyon nehezen körbehatárolt kategóriák.
Pl. 18%-os kulcs vonatkozik a pékárukra. Láttátok egy időben a cukrászdákban a "helyben 25%, elvitelre 18%" kiírást? Csak azért, mert az éttermi/curkászdai szolgáltatásra nem vonatkozik a 18%, csak a pékáru eladására.
És egyáltalán, meddig péksütemény valami, és honnantól mondjuk édesség, vagy éppen tejtermék? A piritós? A kétszersült? A kréker? A háztartási keksz? A krémes keksz? A csokis keksz? A kekszalapra öntött puding, vagy a keksztörmelékes túrókrém?
Hogy adózzon a croissant, a sajtos croissant, a sajttal töltött táska, a káposztás táska, a húsos táska?
Egyformán adózzón-e a mikrohullámú sütőben pattogatHATó kukorica (ami igazából szimpla gabona, spéci zacskóban), és a készen vett pattogatottkukorica (ami gabonából készült termék)?
Az újságon 5% az áfa, a CD-ken/DVD-ken 27%. Mi van az újsághozz mellékelt CD-kel? Újságot veszek, hozzá ingyen DVD jár, vagy igazából DVD-t akarok venni, csak valami újságot is csomagolnak mellé? Vagy meg kellene bontania az árat minden boltosnak újság- és DVD-árra? De milyen összegben? És ki állítja be a kasszákat?
Minél szélesebb körben vezetnek be kedvezményes kulcsokat, annál több bizonytalan határterület lesz. És ez nem csak a multi gyártócégeknek és Tescó-knak okoz fejfájást. Minden sarki pékség, hentes, a 24-órás kisbolt és diszkont ugyanúgy szenvedhet vele, hogy minden eladott árucikket besoroljon. Viszont a NAV ellenőröknek olyan, mint Dagobert bácsi arannyal teli medencéje: az ellenőr csak beveti magát a cikkszámok és áfakulcsok tengerébe, és addig halászgat, amíg talál pár téves besorolást, és bírságol.
Hegseztő Hegesztő 2012.04.14. 08:59:43
a Hentesek,
a Zöldségesek,
a Pékek..
a minden csaló eladóhelyen
a Fény utcai piacon.
a Nagycsarnokban,
az Ujpesti piacon,
a Leheltéri piacin
és mindenhol az országban..
És adjanak blokkot
az Órásnál,
a Cipésznél
a Táskásnál,
a Kocsmában ,
a Presszóban,
az Étteremben
a Virágosnál
a Fogorvosnál
és adjanak blokkot mindenhol az országban, ahol eddig elsumákolják az ADÓCSALÓK..
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:01:05
nu pagagyí 2012.04.14. 09:01:11
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:04:51
:-festőt
-gázszerelőt
-mosógépszerelőt
-autószerelőt
-plasztikai sebészt
és az ügyvédeket.
röhögő 2012.04.14. 09:04:58
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 09:09:09
Sebki se mondja, hogy a c.ganyok nem tudnak dolgozni, de az adofizetesi moraljuk nincsen magasan, ha eleve nem vonjak le toluk. Ami meg a biztonsagot illeti arra a szlovak a legjobb pelda: ha valaki betor a hazadba, akkot golyot kap a fejebe oszt jonapot.
Mondjuk az ot AFA kulcs tenyleg tul sok, es lehetne kevesebb is.
Irtam mar, hogy az AFA 5x annyi bevetelt hoz, mint az SzJA, szoval ne azon a 20%-on baszakodjunk.
En meloztam ugyvedi irodaban es sok kisvallalkozasnal is. Mindenki minimalberre volt bejelebtve es boritekban kapta a penzt.
Akinek kicsi a fizuja, de van.csaladja es rendesen jaratja iskolaba a kolkeit, az kapjon segelyeket, en is azt mondom. Ne keverjuk a munkaeropiacot ossze az adozassal.
Hegseztő Hegesztő 2012.04.14. 09:09:57
Éppen ezért kérj blokkot mindenhol...,ahol az eladó nem ad neked automatikusan,
A blokk a tied! Követeld!!
Sok ezermilliárd a kieső pénz az adócsaló, sumákoló boltosok miatt.
/tisztelet a kivételnek/
G. Wolf 2012.04.14. 09:10:09
Másrészről szerintem az meg mindegy hogy a nagyjobb jövedelmet vagy a nagyobb fogyasztást adóztatjuk.
Úgy vélem hogy akinek 150e ft fölöti telefon kell, 15 millió-nál drágább autó, az biztos hogy megengedhet egy akár 35-40%-os áfa kulcsot is.
Továbbá a legjobb gazda igenis magán tulajdonos, úgyhogy az 1 kulcsos szja-val a megtakarításokat a magánembereknél lehet hagyni, és majd szépen eldönik maguk hogy mire költenek, inkább 2-3-4 olcsó dolgora vagy spórol és valami drágábbra.
(Azért ennek az egésznek van egy kritikai része is tudtommal: ha itt bevezetünk csak mi egy/sok magasabb áfa kulcsot, akkor az amúgy is mobilabb módos réteg még többet fog külföldön vásárolni. Egyszóval tök mindegy milyen adó rendszerünk van, de ha nem alkalmazkodik a környezetéhez - EU - akkor úgyis a negatív hatások jobban fognak érvényesülni itt.)
röhögő 2012.04.14. 09:11:31
Igaz neki az IQ-ja alig haladja meg a szobahőmérsékletet.
Lajosforras 2012.04.14. 09:12:16
Hegseztő Hegesztő 2012.04.14. 09:12:35
Igazd van, köszi..
Nyithatunk mi itt akadémiai vitát az AFA mértékéről, ha azt iszonyatos mértékben nem fizetik be.., többek között az általad felsorolt delikvensek..
pánpéter 2012.04.14. 09:12:48
- 2010-ben 10. az LMP listán - nyilván ez a hely 2014-ben már biztosan nem befutó listás hely.
- Bács-Kiskun megye, Kecskemét, 1. egyéni választó kerület: Vágó Gábor 4. a négy jelölt közül nem egészen 9%-al, még a Jobbik jelöltje is verte. Ez sem lesz befutó hely 2014-ben. Vágó Gábor 2014-ben már nem lesz képviselő, hacsak nem valami hatalmas csoda történik. Innen nézve pedig teljesen felesleges bármit is írnia, mert már most egy bukott politikusnak számít!
Ezek a tények kedves Gábor! És te akarsz minket megadóztatni? Honnan ez a hatalmas mellény???
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.14. 09:13:46
A többkulcsos adó a szupergazdag jóléti államok luxusa.
Hegseztő Hegesztő 2012.04.14. 09:14:57
Nyithatunk mi itt akadémiai vitát az AFA mértékéről, ha azt iszonyatos mértékben nem fizetik be.., többek között az általad felsorolt delikvensek
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:15:11
Az 5 kulcsos adó baromság,elég lenne 3.
0% az alapvető élelmiszerekre(zsír,liszt,tojás,krumpli,hagyma,alma és még pár alapvető dolog,még mielőtt kitör az éhséglázadás,mert véleményem szerint nagyon közel vagyunk hozzá)
20% általános áfa minden másra
30% luxusáfa(arany,ezüst,autó,minden elektromos kütyü,bőráru,alkohol,parfümök,órák,turisztikai dolgok,szállodák,és a többi,)
ha szólnak Matolcsyék hogy segítsek összeállítani a listát,jó sok pénzért segítek,szerződéssel és természetesen számlával.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:17:01
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 09:18:37
Lajosforras 2012.04.14. 09:21:57
Mária 2012.04.14. 09:23:24
"Vágó Gábor - az Ön személyes képviselője"
Ez mekkora bullshit multilevel duma már :)))
Mint egy porszívóügynök, vagy egy Avon-tanácsadónő :)))
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:24:45
Hegseztő Hegesztő 2012.04.14. 09:25:48
Miért nyulnák le a pénzt.
Ezt a hülyeséget hallom vagy 30 éve. állítani.
Mitől vagy te ilyen nagy okos.
Van közelebbi információd? Akkor oszd meg velünk, légyszi!
Tudod Te, milyen adózás van külföldön?
Éppen azért hozza sok külföldi ide a suskáját , mert több kamatot kap , mint otthon.
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 09:28:07
Mária 2012.04.14. 09:28:11
"Teljesen mindegy, hogy hány % az adó, ha úgyis elcsalják. A 0-nak a 100% -a is 0."
Teljesen mindegy, hogy hány százalék az adó, ha az embereknek nincs jövedelmük és nem tudnak fogyasztani.
A 0 fogyasztásból 0% fogyasztási adó folyik be.
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 09:29:51
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:31:17
0 fogyasztásból pedig 0 járulékfizetés lesz a kiskereskedelemben is.És 0 áfa és adó a nagykereskedelemben is,továbbá 0 bevétel lesz a családi gazdaságokban is akik belföldre termeltek.
Gyurcsány nagyon jól tudta,hogy a segélyek tartják mozgásban a belső fogyasztást,nem véletlen adott annyi támogatást és segélyt.De ő üzletember volt,volt rálátása a dolgokra,emezek meg jogászok,meg borász vazzeg lófasz rálátása van mindenre.
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 09:32:48
Csak portfolioba erdemes penzt fektetni kulonben csak csokken a toke. A banki alapkamat direkt van alacsonyan tartva, hogy elkoltsek az atlagemberek a penzt megtakaritas helyett.
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 09:32:53
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:34:02
Én is sok emberrel beszélgetek nap mint nap és sehol nincs mellékes,sehol!
A magas munkanélküliség felszámolta az egész feketegazdaságot ami a béreket illeti legalább is.
Bicepsz Elek77 2012.04.14. 09:37:52
Eloszor a kozeposztalyt kell megerositeni, utana a kispolgarsagot es munkasosztalyt. Aztan lehet segelyezni az ehenhalas ellen, de nem jo raszoktatni az embereket. Az USA csinalja jol a magnmegtakaritasok osztonzesevel.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:41:27
És addig a majd a csórók meg korgó gyomorral szépen kivárnak mi?Míg a középréteg (kik is tartoznak szerinted ide?) megerősödnek...muhaha.D
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:44:37
Szerintem ne csináljanak semmit,az idő úgy is megold mindent,a természet egyensúlyra törekszik és az erősebb kutya fog baszni a végén.
Ha nem adnak a csóróknak,azok majd szépen ellopják amire szükségük van,azt jóvan!
A korgó gyomor és az alapvető szükségletek mindent törvényt felülír,hozhatnak ezek bármilyen törvényt.
Mária 2012.04.14. 09:47:25
"A lakosság 10-15%-ának lehetnek gondjai a mindennapi étkezés kifizetésével, "
A lakosság FELE a létminimum alatt él.
A CSALÁDI létminimum ma, egy két felnőttből és két gyerekből álló háztartás esetén kb. nettó 240.000 Ft, vagyis FEJENKÉNT 60.000 Ft.
Gyermektelen háztartásokban és egyedülállóak esetében magasabb a létminimum összege.
A létminimum alatti vergődés pedig azt is jelenti, hogy a ma a piacon ÁTLAGOS minőségű és árfekvésű NAPI fogyasztási cikekből sem tud a létminimum alatt élő vásárolni.
Tehát aki a létminimum alatti összegből él, az az átlagosnál kevesebbet, olcsóbbat, silányabbat fogyaszt. Ami után az átlagosnál / elvártnál kevesebb ÁFA folyik be.
Ebből meg nem lesz plusz ÁFA-bevétele az államnak.
Már csak azért sem, mert az emberek bevétele egy FIX összeg, és ha ebből a FIX összeből nagyobb ÁFÁ-t akar kaszálni az állam, abból az következik, hogy ÖSSZESSÉGÉBEN kevesebb darab terméket tud eladni a kereskedő, mert az emberek FIX pénzéből a magasabb ÁFA miatt kevesebb darab termék megvételére futja.
Tehát hiába talál ki a kötsög Mató újabb és újabb ÁFA-nemeket, az emberek a FIX jövedelmükből nem tudnak sem többet, sem drágábban fogyasztani.
Csak kevesebbet.
Vagy olcsóbbat.
Vagy olcsóbbat és kevesebbet, amennyiben a változatlan bérek mellé az infláció is befigyel.
Kevesebb darab termék eladásából meg kevesebb ÁFA folyik be.
Brix 2012.04.14. 09:49:19
Az egykulcsos adózás nem is tudom hogy jött be a képbe a fidesznek, hiszen a választás előtt Orbán Viktror a Tényekben kijelentette hogy nem támogatja.
Bevezetésével óriási hibát követtek el, hiszen a válság hatására amúgy is növekvő társadalmi különbségeket méginkább megnövelték mesterségesen. A fő cél nyilvánvaló volt: a már nyugati szinten élő, és poltitikában legaktívabb, egyúttal véleményformáló felső-középréteg gazdasági helyzetének megerősítése a lemaradó " kádári" középosztály és a plebs rovására.
Tudomásul kellene venni, hogy szociális piacgazdaság nem létezik progresszív jövedelemadózás nélkül! Egyetlen fejlett ország sem alkalmaz egykulcsos SZJA-t, csak a volt posztkommunista országok, ahol az uralkodó elit megcsinálta magának a tutit. Maga MIilton Friedman sem igy képzelte el hanem az adóvisszatérítések rendszerével együtt. AZ USA-ban ma is 6 kulcsos rendszer van, de bárhová nézünk mindenhol több kulcs van...( kivéve a posztszoc.)
A szélsőségesen jómódúaknak kedvező adórendszer, alacsony üjraelosztással mexikói típusú társadalomhoz vezet, annak minden kedvezőtlen társadalmi hatásaival együtt. A felsőbb rétegek most természetesen örülnek, hogy jobban járnak, de sokáig ez a rendszer nem lesz tartható, kb. 2014-ig... Tudomásul kellene venni az elitnek, hogy magasabb jövedelem, az egyúttal nagyobb felelősség és arányaiban többel kell hozzájárulni a társadalom közös költségeihez. Ne egy politika párt, határozza meg -és még Alaptörvénybe is foglalja -,a közteherviselés mértékét, hanem írjanak ki népszavazást ebben a kérdésben.
röhögő 2012.04.14. 09:50:17
Netuddki. 2012.04.14. 09:52:11
Lehet, hogy lesz 5 kulcs, de eccerű megélhetési politikusi logikával a 99% fog a 30%-ba tartozni. A maradék 1%-ot pedig elosztják valahogy.
Ugyanez volt a probléma a többkulcsos SZJA-val is. Gyakorlatilag alig több mint minimálbérre már a maximálisat alkalmazták.
De hiába akarnak beszedni horror mértékű adókat egyre többen nem fogják fizetni. Ennek az egésznek az a vége, hogy gyakorlatilag szétcseszik a gazdaságot és az országot.
Nincs más megoldás el kell zavarni ezeket a megélhetési politikusokat aztán újragondolni az adórendszert.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 09:53:03
Csak hogy ő is képben legyen.
Amúgy véleményed szerint mi lenne a megoldás?
Rive 2012.04.14. 09:54:14
A többkulcsos SZJA nem feltétlenül _igazságos_, de mindenképpen _szükséges_.
A népesség nagyrészét kitevő rétegek a jelen (jövedelem) elvonások mellett nem képesek fenntartani, továbbfejleszteni, de akár: újratermelni önmagát.
Tök jó, hogy a magasabb keresetűeknek több jut. De: ha az alacsonyabb keresetűek ebbe beleszegényednek és komplett társadalmi rétegek csúsznak le, akkor hosszú távon ez a 'több' teljesen el fog értéktelenedni - nem lesz, aki dolgozzon, nem lesz, aki kitermelje annak a 'többnek' az értékét.
Szóval lehet válogatni. Vagy kevesebb most (ennek mondjuk akkor van értelme, ha ez ténylegesen a 'köz' fejlesztését szolgálja, haha) és akkor talán lesz valami később is: vagy több most, és akkor olyan gazdasági-szociális problémahalmaz szakad az ország nyakába, amit képtelenség lesz szőrmentén elsikálni később - ami pl. megágyazott a kommunizmus eszmei térnyerésének is a két világháború között.
Mária 2012.04.14. 10:00:16
"Nem. A Boszmenek kellettek a szavazok. Ezert adott annyi segelyt. "
A "Böszme" napi nyolc óra közmunkáért odaadta a MINIMÁLBÉRT.
Segélynek meg odaadta a 28.500 Ft-ot.
*
A Vezéretek a napi 8 óra munkáért nem fizet minimálbért, vagyis nettó 60.600 Ft-ot, csak 47.000 Ft-ot ad.
A 28.500 Ft segélyt meg lecsökkentette 22.500 Ft-ra.
*
Tehát a Vezéretek MEGLOPJA a közmunkásokat.
Ugyancsak meglopja a havi bruttó 220.000 Ft alatt keresőket is.
Az egykulcsos adó miatt a minimálbéresek havi nettó 10.000 Ft-tal kapnak ki KEVESEBBET ugyanannyi munkáért, mint tavaly kaptak.
Míg a bruttó 250.000 Ft-ot, vagy ez felett keresők ugyancsak legalább 10.000 Ft-tal TÖBBET kapnak nettóban ugyanannyi munkáért, mint tavaly.
*
A vezéretek tehát az alacsony keresetűeket is MEGLOPJA.
*
Csakhogy:
Mivel a munkavállalók döntő többsége a havi bruttó 220.000 Ft-alatt keresők közé tartozik, az egykulcsos adó bevezetése után KEVESEBBET tud költeni ugyanakkora bruttó bérből, mint tavaly, mert KEVESEBB a nettója.
Márpedig ha KEVESEBB a nettója, és mivel szegény, minden forintjának helye van, ha még ÁFÁ-t is emel a kormány, meg mindenféle újabb adónemeket talál ki, az oda vezet, hogy az emberek az EGYSÉGNYI nettó bérükből kevesebb darab terméket vásárolnak.
Emiatt további munkahelyek szűnnek meg és tovább gyarapodik a mélyszegénységbe lecsúszott emberek száma.
Netuddki. 2012.04.14. 10:00:32
Ha valaki visszasírja azt az időt amikor a minimálbéres gyakorlatilag semmi adót nem fizetett és a 2-seresét kereső pedig a maximumot. Nos annak csak azt tudom mondani, hogy a qrva nénikéjét!
bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2012.04.14. 10:02:33
Naszta · http://naszta.hu 2012.04.14. 10:02:34
Rohadt tévesnek tartom (mondom ezt NEM Fideszes liberálisként), a gazdagokat jobban sarcoljuk dumát. Azok ugyanis, akik eddig a magasabb adókulcsba tartoztak, azok tipikusan azok az értelmiségiek voltak, akik tisztességesen be voltak jelentve, teljes munkabéren a munkahelyükön (államnál, multinál, nagyon ritkán KKV-nál). A gazdagok - ahogy most is - minimálbérre vannak bejelentve a saját cégükben és minden kedvezményre jogosultak (és alternatív módon veszik ki a többi pénzüket).
Tipikus példa: lányom bölcsije: X5-ös BMW-el érkező nem fizet a bölcsiért - minimálbérből él papíron - én meg a maximum összeget. Nem az fáj, hogy fizetek, hanem a rossz rendszerből áradó igazságtalanság. Ez nem a szomszéd tehene esete, hanem a beteg rendszeré.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.14. 10:03:26
Én magam részéről lezártam a kérdést, de biztos, hogy nem fogok olyan pártra szavazni soha, amelyik azzal kampányol, hogy valakinek nagyobb arányban kell adóznia, mint a másiknak. Ennyi.
Hegseztő Hegesztő 2012.04.14. 10:04:15
Nem! Tiltakozom! Ezt rosszul ismered. A un. Ny. magánkasszákkal már Fecónak is meggyült a baja, de nem merte meglépni amit Viktor megtett.
A bankok és biztosítótársaságok így kénytelenek voltak visszahozni az emberek pénzét külföldről és az államnak befizetni.
A nyugdíjbefizetés ugyanis egy virtuális pénz, amit senki nem kap meg, majd csak ny. korában kezdik neki csepegtetni, Előtt sehol a világon nem kapja meg senki. Tehát a barátodnak fogalma sincs mit beszél..
Odáig züllött a rendszer, hogy a havi befizetéseket a nyugati biztosítóknak kb 30 milliárd-ot az államnak, külföldi hitelből kellett megfinanszírozni. Tehát azt a pénzt, amit a bizt. társaságok kivittek külföldi hitelből finanszíroztuk., ezzel folyamosan nőtt az eladósodásunk. (egyrészt ugyan kölcsönadták az államnak értékpapírként, kamatra)
Tehát az állam a saját felvett hitelét kapta vissza kamatra. Így fordult elő, hogy ugyanazon pénzért 2x fizettünk kamatot.
Arról nem is beszélve, hogy az állami nyugdíjkassza lemerült.
Csak megjegyzem, hogy az egyik családtagom 10 éves befizetés után kapott 700.000 hozamot, a másik családtag egy másik bizt.társaságnál ugyanarra a 10 éves befizetésre, mindössze 15.000-et .
A lényeg, a nyugdíjalapot nem lehet felvenni . Majd csak nyugdíjas korodban kapod vissza . Aki előtte meghal, az semmit sem kap, az ö pénze marad a nagykalapban. Ez egy szociális kalap, amely generációkat ölel fel.
A nyugdíjbefizetés sehol sem örökölhető.
Az önkéntes nyugdíjkassza örökölhető, de az teljesen más….
Mária 2012.04.14. 10:04:20
"Neked kéne a pénzügyminiszternek lenned."
Szerintem azokat az alapvető összefüggéseket, amiket leírtam, mindenki látja, aki nem a Fidesz valagában tartja a fejét.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 10:06:33
Mária!Nagyon jól látod a dolgokat.
Szerinted mi lehetne a megoldás?Vagy a természet magától meghozza a változás szelét majd?Mindegy mit tesznek?
Adott egy nép,mely nem fogyaszt,akarna de nem tud fogyasztani.Adott egy nép mely termelne,de nincs piac ahova termeljen(most a kicsikre gondolok,nem azokra akik külföldre termelnek,mert nem termelhet mindenki külföldre).
Szóval mi lehetne a megoldás ha van egyáltalán?
Netuddki. 2012.04.14. 10:06:57
Maaargit! Nooormááális???
Ha nem vetted volna észre az EU tagja vagyunk, ahol a legnagyobb ÁFA kulcsot fizetjük így is. Mit gondolsz mi fog történni ha még nagyobb lesz az ÁFA? Mindenki amit csak lehet az EU más országaiból fog beszerezni. Ahol az alacsonyabb ÁFÁ-val olcsóbbak a termékek. Na, többek között ezért is oltári nagy ostobaság amit az orbánék terveznek...
Netuddki. 2012.04.14. 10:10:50
Mária 2012.04.14. 10:16:36
"Szóval mi lehetne a megoldás ha van egyáltalán?"
Az emberek pénzügyi tudatosságra és politikai tudatosságra nevelése kőkemény és hosszú távú felvilágosító munkával.
Tájékozott, tudatos embereket nem lehet megvezetni a Habonyárpi-féle "kommunikációs tanácsadók" hazugságaival.
Meggyőződésem, hogy a magyar ember azért viseli el a legextrémebb sarcokat is, mert nem tudja, nem ÉRTI, mi folyik körülötte és szókincse, érvrendszere sincs, hogy kiálljon magáért és megvédje magát.
barata 2012.04.14. 10:27:14
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 10:37:22
A kormány tulajdonképpen ugyanazt teszi mint amit bármelyik üzlet tulajdonosa.Folyamatosan kiveszi a gazdaságból a pénzt és nem forgatja vissza.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 10:44:07
De még bizakodom egy kicsit,hátha rájönnek a nagyok arra,hogy a sok ember nem feltétlen tragédia és gazdaságpörgető hatással is lehet,amennyiben ügyesen használják fel őket.Hiszen fogyasztók.
Mária 2012.04.14. 10:45:12
NEM bonyolultabb.
Túlmisztifikálni lehet persze, de nem bonyolultabb.
Mi lesz az ÁFA sorsa?
Demagóg leszek:
Stadionépítésekre, képviselői juttatásokra, a kormányzati munka "KOMMUNIKÁLÁSÁRA", kormányközeli cégektől közbeszerzési eljárás mellőzésével, a piaci ár három-négyszeresén rendelt termékekre, szolgáltatásokra csorog szét az adófizetők pénze.
Legyek még demagógabb?
Nicolae Ceausescuról, a Kárpátok Géniuszáról köztudott, hogy nagy palota-buzi és vadászház-buzi volt az öreg.
Orbán Viktor, a Kárpát-Medence Géniusza köztudottan foci-buzi és stadion-buzi, a múltba fordulós dzsentri-buzisága mellett.
A két ember egyik (!) közös jellemzője, hogy mindketten MONUMENTÁLIS objektumokkal és a népük életét felforgató ÁTFOGÓ "reformokkal" kívánták, kívánják a nevüket beírni a történelembe.
Ez pedig bizony sok pénzbe kerül.
Az adófizetők pénzébe.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 10:47:08
Gilgames.DDDDDDDDDDDDDDDDD
Kalmár 2012.04.14. 10:50:56
Azoknak pedig akik ezt a csődöt okozták, és minden területen korrupt és dilettánsok voltak inkább egy cellát kívánnak.
Szóval a bizalom még mindig a Fideszben a legnagyobb.
Egyébként az egykulcsosról le lehet pattanni, 60 milliárddal több szja bevétel jött be, mint tevezték.
Ja, és nőtt a Fidesz támogatotsága.
Olcsó, primitív módszer lehülyézni mindenkit, mert neked fáj az új rendszer.
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 10:54:28
A vendéglátásban és az építőiparból is sok embert ismerek, de egyet sem, akinek a teljes fizetése megegyezik a papíros bérével. Amikor 20 éve én is ezekben dolgoztam, akkor az én fizetésem is zsebbe jött sajnos (mentségemre, fiatal voltam).
is 2012.04.14. 10:55:06
@pánpéter: ergo nem visel több terhet. mivel enni és lakni ugyanazon a színvonalon ugyanaz a költség, mondjuk összesen X Ft/hó, ezért annak, akinek 3X a netto jövedelme, annak 2X marad, akinek meg 1,1X a neto jövedelme, annak 0,1X marad. a jövedelem háromszoros, az elkölthető szabad pénz 20-szoros különbség.
kemény dolog ám eaz a matematika.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 10:55:59
Lásd Kókadtadt is hogy kirabolták.És a szegények a Robin Hoodoknak szurkolnak ám!)))
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 10:57:08
barata 2012.04.14. 10:58:32
barata 2012.04.14. 11:00:09
Lajosforras 2012.04.14. 11:00:13
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 11:00:36
Ez két keresőnél nettó 120.000 - 140.000 Ft fele dolgozónként. Nem gondolom, hogy nálunk a lakosság fele 60000 Ft nettó alatt keresne a segélyekkel, kedvezményekkel (pl: diákbérlet) és juttatásokkal (pl: családi pótlék és adókedvezmény) együtt. Mármint nem papíron, hanem valójában.
Persze nem állítom, hogy ez mindenre elég lenne, de azért ne essünk már túlzásba az éhezéssel!
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 11:01:36
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 11:02:10
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 11:03:48
Egyáltalán nem túlzott.
És ha a család egyik tagja kap minimálbért a másiknak meg nincs munkája,akkor sem kap semmilyen segélyt sem támogatást sem az égvilágon semmit,mert már van egy fő,aki minimálbért keres és ez a kormány szerint elég.
barata 2012.04.14. 11:07:57
atila68 (törölt) 2012.04.14. 11:08:05
Tudja miért nem kommentezek atomfizikáról szóló posztokat?
Mert bár tanultam róla, nem ámítom azzal magam, hogy értek hozzá.
Viszont posztját elolvasva, ismét megbántam, hogy anno, bizalmat szavazva önöknek, oda tettem az X-et ahova.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 11:10:16
Erről beszélük.
Adott egy X összeg ami kint van a gazdaságban és úgymond pörög.Ezt csak átcsoportosítani lehet áfák meg adók formájában,de ettől nem lesz több pénze a kormánynak.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.14. 11:13:26
Mária 2012.04.14. 11:16:16
A KSH NETTÓ jövedelmet vesz alapul a létminimum-számításokhoz.
Létminimum-érték számításnál NINCS regionális bontás.
Segélyek, kedvezmények, juttatások nem kapnak külön szerepet a létminimum-számításnál, CSAK az egy főre eső, bármilyen típusú NETTÓ bevétel.
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 11:23:10
1-az összes kínai árut azonnal kitiltanák az országból és lekorlátoznák a működésüket rettenetesen.Akkor talán lehetnének megint újra kis varrodák,kötödék,mely sok nőnek adtak munkát.
2-ha az EU betiltaná azt a gyakorlatot,hogy az EU-ban lévő cégek Ázsiában termeljék meg a holmit,és az EU-n belül értékesítsék.EU-n belüli önellátásra kellene törekednie az egész uniónak.
3.-azok az országok,melyek a belső fogyasztás növelésére alapoztak,szinte kivétel nélkül fellendültek.Itt is adott 10 millió potenciális fogyasztójelölt.
4-a bankok már kezdik kapizsgálni hogy az agyon nyomorítgatás nem vezet jóra,ezt szajkózza most már egyre több nagy ember mint pl Soros is.Reménykedjünk hogy tesznek is valamit és nem csak pofáznak róla.
5-hagyjanak minket azt termelni amihez adottak az ország természeti forrásai.Ilyen a cukorrépa a dohány és még jó pár dolog!
6-kezdjenek el spórolni magukon,nyomtassanak forintot ha kevés és hagyják békén az embereket.
7-egyenlítsék ki a két halmazt,a pénzkitermelőkét és az eltartottakét.Az első fedezze a másodikat és akkor nem lesz hiány.
kb ennyi így hirtelen!
bohuš 2012.04.14. 11:25:10
Mária 2012.04.14. 11:25:47
Amiket írtál, azok általánosítások, pártszlogenek, ostobaságok.
Tényeket kérek, ha képes vagy arra, hogy tényeken alapuló érvekkel állj elő.
Pártszlogenekkel, manipulatív "szómágiával" tele a padlás.
Kivlov 2012.04.14. 11:31:15
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 11:31:35
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin10.pdf
"A létminimum egy fogyasztási egységre számított átlagos értéke 2010-ben havonta 78 736 Ft
volt.
A létminimumértékeket aktív és nyugdíjas háztartásokra, azon belül háztartástípusokra is meghatározzuk. 2010-ben a tipikusnak tekinthető, két aktív korú személyből és két gyermekből álló háztartás létminimumértéke 2,90 x 78 736 Ft = 228 334 Ft volt havonta, míg az egytagú
nyugdíjas háztartásoké 70 862 Ft.
Az így kimutatott létminimum, amely a fogyasztáson alapul és abszolút küszöbnek felel meg,
nem az egyetlen – és a gyakorlatban nem is a leginkább használt – küszöbérték, tekintettel arra,
hogy ez nem jelent feltétlenül szegénységet, hanem egy olyan jövedelmet, amely lehetővé teszi az
alapvető szükségleteken túli igények kielégítését is. Becsléseink szerint e számított értéknél alacsonyabb jövedelemből élt 2010-ben a lakosság 37%-a."
Ez ugyan 2010-es adat (azóta csak 2011-es van), de nincs jelentős eltérés. Két dolog látszik belőle: 37% él a megállapított összeg alatt és hogy ez nem jelenti feltétlenül a szegénységet.
A 37%-ban nincs benne az adócsalás (rögtön a fele lenne), de ez még így sem jelenti a többséget.
Mária 2012.04.14. 11:33:27
"Adóból lesz stadion."
Magyarországon NINCS fizetőképes kereslet arra, hogy olyan gyakran és olyan áron vegyenek az emberek belépőjegyet a stadionokba, hogy nyereséges legyen a létesítmények üzemeltetése.
Arra meg minek stadionokat építeni, hogy folyamatosan az állami támogatásokra szoruljon az üzemeltető a fenntartásához?
Nncs jobb dolgunk, mint üresen kongó, soha meg nem térülő beruházásokba, létesítményekbe önteni az adóforintokat?
rohadjmegARCgeci 2012.04.14. 11:36:00
Mária 2012.04.14. 11:37:02
Ha kicsit ügyesebb lennél, linket is adtál volna:
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin10.pdf
Imádom, amikor valaki csak azokat a részeket idézi egy dokumentumból, amelyekről úgy VÉLI, hogy az ő igazát támasztják alá.
Brix 2012.04.14. 11:37:44
@Kalmár: A közvéleménykutatások azt mutatják ,hogy a Fidesz közel 1 millió szavazót vesztett a választások óta ,és soha nem volt ennyi a politikából kiábrándult emberek száma. Azt, hogy a többi párt ilyen gyenge , nem egyenlő a fidesz népszerűségével! Mit gondoljon az a több százezres tömeg ,akinek havi sokezer forinttal csökkent a jövedelme , adójóváírás elvétele következtében? Kompenzáció a legtöbb helyen nem lesz, vagy ha igen, csak szeptemberben visszamenőleg
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.04.14. 11:40:27
Mária 2012.04.14. 11:42:47
"Ez ugyan 2010-es adat (azóta csak 2011-es van), de nincs jelentős eltérés. Két dolog látszik belőle: 37% él a megállapított összeg alatt és hogy ez nem jelenti feltétlenül a szegénységet."
*
Már hogy ne lenne eltérés.
Jelenleg nem 2010-et írunk, hanem 2012 első negyedévén is túl vagyunk.
Tömegek jártak durván roszul az egykulcsos adóval: ugyanarra a bruttó fizetésre akár 10.000 Ft-tal is KEVESEBB nettó bért kapnak.
Tömegek veszítették el az állásukat.
Tömegek veszítették el az álláskeresési járadékukat.
Tömegek kerültek ki a szociális ellátórendszerekből - ők azok, akik olyan régóta vannak jövedelem nélkül, hogy már semmiféle segélyt nem kapnak és a statisztika sem tartja őket nyilván, ám a létszámukkal csökkentik a családjukban az egy főre eső jövedelem összegét.
Óriási különbség van a 2010-es és a 2012. első negyedéves adatok között.
Arbet 2012.04.14. 11:58:08
Csökkenteni kéne az adóterheket jelentősen, egyszerűsíteni az adózási szabályokat, átlátható ellenőrzés kell és aki visszaél azt úgy megbüntetni, hogy az élettől is elmenjen a kedve.
A politikusokat meg mind tanyára költöztetni, mert hiába fizetünk bármennyi adót, ha egyszerűen a politikusok ebből bármennyit képesek lenyúlni.
Arbet 2012.04.14. 12:02:42
"Tömegek jártak durván roszul az egykulcsos adóval: ugyanarra a bruttó fizetésre akár 10.000 Ft-tal is KEVESEBB nettó bért kapnak."
Sok tanulatlan, alulképzett alacsony jövedelmű ember, és rengeteg félig bejelentett trükköző munkavállaló. Melyikért sírjak?
"Tömegek kerültek ki a szociális ellátórendszerekből - ők azok, akik olyan régóta vannak jövedelem nélkül, hogy már semmiféle segélyt nem kapnak és a statisztika sem tartja őket nyilván, ám a létszámukkal csökkentik a családjukban az egy főre eső jövedelem összegét."
Egyáltalán minek jár bárkinek is bármiféle segély akinek egészségi állapota engedi dolgozni?
barata 2012.04.14. 12:04:10
barata 2012.04.14. 12:11:01
Mária 2012.04.14. 12:11:32
"Sok tanulatlan, alulképzett alacsony jövedelmű ember, és rengeteg félig bejelentett trükköző munkavállaló. Melyikért sírjak?"
Szerintem a saját ostobaságodat sirasd.
De előtte húzd ki a fejed a Fidesz seggéből, mert még irritálná a sós könnyed az érzékeny bélnyálkahártyájukat.
Mária 2012.04.14. 12:13:20
"Pedig éppen a fogyasztást célszerű adóztatni."
Akkor miért nem ezt teszik mindenfelé a világban?
Mert buták?
Mária 2012.04.14. 12:18:06
"Egyáltalán minek jár bárkinek is bármiféle segély akinek egészségi állapota engedi dolgozni?"
Talán azért, mert az állam, mint törvényhozó hatalom NEM végzi jól a dolgát, és nem teremt olyan gazdasági környezetet az átgondolt törvényekkel, amely lehetővé tenné, hogy a vállalkozások ne roppanjanak bele az extrém mértékű elvonásokba, hanem megéljenek, gyarapodjanak és munkát tudjanak adni az embereknek.
Az pedig nem európai norma, hogy az ostoba és pazarló állam a sorsára hagyja az ÁLLAM ostoba döntései miatt ellehetetlenült embereket.
Ma Magyarországon NAPONTA átlagosan 90 cég megy csődbe.
Minden egyes munkanapon.
öregmogyi 2012.04.14. 12:20:03
Gondolom még magasabb áfakulcsokat akarnak bevezetni, ezért merült fel, hogy differenciáljanak. Szerintem jó ötlet.
barata 2012.04.14. 12:20:10
Arbet 2012.04.14. 12:20:34
Én nem látok itt szembenálló pártokat csak egy rendszert ami szarul működik. Te látsz? Akkor van gond.
Sajnos az ilyen gondolkodásképtelen emberek sírnak a segélyekért, szociális ellátásért, magasabb jövedelmekért, munkahelyekért.
Arra már ezeknek nincs agyuk, hogy saját maguk boldoguljanak. Aki éhezik megtalálja a módját, hogy megtalálja az utat a napi betevőjéhez, ha ezért dolgozni kell akkor is. Manapság meg mindenkinek jár az életminimum akár munka nélkül is.
nova76 2012.04.14. 12:21:40
barata 2012.04.14. 12:23:44
Arbet 2012.04.14. 12:25:30
Az ember teremeli ki az ételt, az egyén választja a politikusokat, az egyén fizeti/nem fizeti be az adót, az egyén teremti a munkahelyeket, az egyén nem bír kiállni civil érdekei mellett, hanem csak Fidesz-ezik, MSZP-zik mint ahogy te is teszed, él a segélyből egy szalmaszálat nem rak arrébb, hogy jobb sorsa legyen.
Brix 2012.04.14. 12:34:57
Egyébként ,nézzük már meg melyek azok a flat tax countries? Litvánia, Lettország, Bulgária, Macendónia, Románia, Szlovákia, Ukrajna
Jobbnál jobb helyek, némelyikben a munkanélküliség 20-30%-o eléri, az emberek tömegével menekülnek nyugatra, az igazságtalan társadalmi viszonyok elől! Ezeket akarjuk utánozni? Soha egyetlen közgazdasági tanulmány nem tudta bebizonyítani, hogy az egykulcsos adó hatására jobban fejlődött volna a gazdaság, vagy több munkahely jött volna létre! Különösen nálunk , ahol az átlagbér terhei megnövekedtek az adójóváírás kivezetése miatt. Persze, az elit réteg jobban járt, ez nem kérdéses.
Borogy 2012.04.14. 12:52:27
Amugy ne aggodjatok, meg 1 ev es utanna jon az AFA csokkentes benzianarcsokkentes, hogy ujra rajuk szavazzatok. Aztan megint mindent visszaemelnek.
ui: aki nem erre a tolvajbandara szavazott azoknak nem lehet agy masik alaptorvenyt kesziteni?
Borogy 2012.04.14. 12:55:26
Titkár (súgva): - Ő a magyar köztársasági elnök.
Obama: - A Magyar Köztársaság elnöke?
Titkár: - Nem, mert olyan nincs, hogy Magyar Köztársaság.
Obama: - Akkor mi van?
Titkár: - Magyarország.
Obama: Tehát ő Magyarország elnöke?
Titkár: Nem, ő a köztársasági elnök.
Obama: - Egy nem létező köztársaság elnöke?
Titkár: - Sajnálom, ezt én sem értem pontosan.
Obama: - Ha jól tudom, náluk alkotmányos demokrácia van, nézz utána, hogy mi van az alkotmányukban!
Titkár: - Az a helyzet, hogy nincs alkotmányuk, hanem alaptörvényük van.
Obama: - Akkor az alaptörvényben az van leírva, hogy ő a köztársasági elnök?
Titkár: - Nem, az az alkotmányukban van leírva.
Obama: - Jó, hagyjuk. Hogy hívják?
Titkár: - Dr. Schmitt Pál.
Obama: - Mivel nem tudom, hogy jó-e ha köztársasági elnök úrnak szólítom, vagy sem, ezért inkább maradok a doktor úr megszólításnál, rendben?
Titkár: - Nos… ööö... izé…mi lenne, ha egyszerűen kikerülnénk?!
Mária 2012.04.14. 13:02:19
"Te sötétebb vagy mint gondoltam :) A Te világodban az állam teremt meg mindent. Birka."
*
Édes kicsi HÜLYEGYEREKEM!
Ha még a szövegértés se megy neked, mert rosszul van huzalozva az agyad, akkor mi a bánatos faxnak próbálkozol a kommentezéssel?
*
Nem azt írtam, te kis buta, hogy az állam teremtsen meg "mindent".
Azt írtam, hogy az állam, mint törvényhozó hatalom, olyan törvényeket kellene, hogy hozzon, és a meghozott törvények BETARTATÁSÁVAL olyan gazdasági környezetet kellene, hogy teremtsen, ahol megéri, és LEHET vállalkozni, és embereknek munkát adni.
*
Szerinted mégis KINEK a dolga, hogy a JÓ, a MEGFELELŐ törvényeket meghozza, ha nem a törvényhozó hatalomnak, kicsi hülyém?
*
Az persze nem meglepő, hogy a törvényeink szarok, úgy hírlik, a Fidesz-kormány egyik első dolga volt, hogy szélnek eressze a kodifikációs szakembergárdát.
Csak beleugattak volna feleslegesen a Kárpát-Medence Géniuszának nagyívű lázálmaiba.
Meg persze az előzetes hatástanulmányok elkészítése se az erőssége a Fidesz-kormánynak.
*
És nem, nem fogom ide írni, mit jelent az a szó, hogy "kodifikáció".
És azt se írom ide, hogy mi az a hatástanulmány.
Kalmár 2012.04.14. 15:09:44
Magyarország Köztársasági Elnöke.
Nem a Magyar Köztársaság Elnöke.
Nem bonyolult.
Az államformánk köztársaság.
Az Alaptörvényről.
A Magyar értelmező kéziszótár (1985-ös ) abban az alábbi definíciók szerepelnek a kérdéses tárgykörben:
Alaptörvény: „Az állam politikai, társadalmi és gazdasági rendjét s az állampolgári jogokat és kötelességeket meghatározó t.”
Alkotmány: „Vmely állam alaptörvénye(inek összessége).”
Ennek fényében az alaptörvény vagy azonos az alkotmánnyal, vagy pedig annak részét képezi. Mivel azonban az „alaptörvény” a meghatározás szerint önmagában is eléggé átfogó értelmű, az utóbbi értelmezés inkább elméletinek tűnik, így azt mondhatjuk, hogy azonosak.
Az, hogy te nem érted és a gyatra ismereteidet rávetíted Obamára, külön szánalmas.
Kalmár 2012.04.14. 15:12:20
Kalmár 2012.04.14. 15:17:45
Ha minden időközi választás eredménye nem egzakt tény akkor liba vagy.
Ha minden közvélemény kutató közzétett ereménye nem egzakt tény akkor te csak a párszlogeneket érted.
Ilyen ostoba párt libákat, csak bottal szokás terelgetni. De hozzád még úgy sincs kedvem.
Bukot madár. Hiába gágogsz, kukában végzitek.